• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
رییس شورای اسلامی شهر کرمان مطرح کرد

شهرداری کرمان در سال 99 به تعهدات خود عمل کرد

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست گفت: شهرداری کرمان در سال 99 مسئولانه وظایف خود را انجام داده و به تعهدات خود به خوبی عمل کرده است.

محمد فرشاد با تشکر از شهردار و مجموعۀ مدیران و کارکنان شهرداری کرمان به‌دلیل تلاش جهت انجام تعهدات و اجرای طرح‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی تا پایان سال 99، گفت: شروع سال جدید نیز شاهد دو اقدام مهم شهرداری ازجمله کلنگ‌زنی پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی بودیم.
وی افزود: شهرداری کرمان در اسفندماه سال گذشته نیز تلاش زیادی جهت آماده‌سازی شهر کرمان برای ایام نوروز داشت که قابل تقدیر است.
رییس شورا ادامه داد: در فروردین‌ماه نیز شاهد افتتاح پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری خوبی در شهر کرمان بودیم.
فرشاد اظهار امیدواری کرد تا پایان دوره نیز کارها به خوبی پیش برود و پروژه‌های دیگری افتتاح و به شهروندان تقدیم شود.
وی با اشاره به اینکه از زمان تشکیل شورای پنجم تاکنون، هیچ‌گونه تخلف و کم‌کاری ازسوی شهرداری گزارش نشده است، گفت: همۀ اعضای شورا نیز متعهدانه وظایف خود را انجام داده‌اند و در راستای تحقق پروژه‌ها و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.
منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در نطق پیش از دستور، بر تسریع عملیات عمرانی بلوار «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» و رفع تعارضات آن با اداره اوقاف تأکید کرد و گفت: بخشی از املاک و زمین‌های واقع در مسیر این طرح، وقفی است؛ بنابراین، برای حل مشکلات، نیاز است اداره اوقاف با شهرداری کرمان همکاری بیشتری داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه شورای شهر باید علاوه بر پیگیری مسایل و موضوعات شهری، به سایر مسایل نیز بپردازد، افزود: اخیراً مردم از عملکرد اداره پست راضی نیستند؛ بنابراین، لازم است از مسئولان این اداره در شورای شهر دعوت و به نمایندگی از مردم، در خصوص مشکلات پیش‌آمده، توضیح خواسته شود.
در ادامه، رییس شورای اسلامی شهر کرمان به بیان موضوعاتی در خصوص جذب سرمایه‌گذار در کرمان اشاره کرد و گفت: در سه‌چهارسال گذشته به‌دلیل برخی مشکلات ازجمله بروکراسی اداری و نگرانی سرمایه‌گذاران از برگشت سرمایه، در خصوص جذب سرمایه‌گذار چندان موفق عمل نکرده‌ایم.
محمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز به برگزاری جلسه‌ای پیرامون بررسی سرمایه‌گذاری در شهر کرمان با حضور استاندار و سایر مسئولان استان اشاره و خاطرنشان کرد: همۀ مسئولان در خصوص اینکه در جذب و نگه داشتن سرمایه‌گذار در کرمان موفق عمل نشده، هم‌نظر هستند.
وی عدم اطمینان سرمایه‌گذار به برگشت سرمایه‌ و بروکراسی اداری را ازجمله دلایل عدم سرمایه‌گذاری در کرمان ذکر کرد و گفت: علاوه بر موارد فوق، باید در خصوص دلایل دیگر نیز تحقیق و مشکلات عدم سرمایه گذاری در کرمان را ریشه‌یابی کرد.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا، پیشنهاد داد برای مساعد کردن زمینۀ کار سرمایه‌گذاران در آینده، از همین امروز موانع را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم.
در ادامۀ این جلسه و طرح مصوبات شورا، حسین چناریان، رییس کمیسون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با تأکید بر اینکه سیاست شورای شهر مبتنی بر انجام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است، افزود: تا پایان این دوره از شورا نیز با انجام اقدامات کارشناسی‌شده، به‌دنبال تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده هستیم.
وی تأکید کرد: در این راستا از کمیسیون‌های مربوط می‌خواهیم برای تکمیل دو پروژۀ تله‌کابین و بام کرمان، با پیگیری‌های مستمر و حمایت بیشتر، شهرداری را یاری کنند.
چناریان در ادامه، از شهردار کرمان خواست طی گزارشی درخصوص چگونگی افزایش حقوق و نحوۀ اجرای آن، شفاف‌سازی کند.
رییس کمیسون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، به درخواست چند شهروند در خصوص تخفیف یا بخشش کارمزد تقسیط هزینۀ عوارض صدور پروانۀ ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید بیشتر بررسی شود.
رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورا نیز در این خصوص، به ماده 59 قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: پرداخت نقدیِ عوارض صدور پروانۀ ساختمانی، مشمول تخفیف است و در صورتی که به‌صورت اقساط پرداخت شود، میزان سود تعیین‌شده، نباید از نرخ مصوب بانک مرکزی بیشتر شود.
وی ادامه داد: کمک به شهروندان بی‌بضاعت در خصوص بخشش تمام و یا قسمتی از کارمزد تقسیط عوارض صدور پروانۀ ساختمانی، باید از مسیر قانونی پیش برود.
احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا نیز تأکید کرد: در این خصوص باید در قالب برنامه کلی و براساس قانون و مقررات عمل شود و به‌جای پرداختن به‌صورت موردی، باید در راستای رعایت حقوق شهروندی، همۀ افراد واجد شرایط مشمول تخفیف قرار گیرند.
فرشاد، رییس شورا نیز تأکید کرد: کمک به افراد نیازمند و واجد شرایط در قالب بخشش تمام یا بخشی از کارمزد تقسیط هزینۀ عوارض صدور پروانۀ ساختمانی، باید به‌صورت صحیح و ضابطه‌مند انجام گیرد.
چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدارشورا، همچنین به اعلام اصلاحیۀ جدید شیوه‌نامه مشارکتی شهرداری ازسوی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: با موافقت اعضای شورا، شیوه‌نامۀ جدید جایگزین شیوه‌نامه قبلی شده است.
در ادامه، زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا، بر لزوم اطلاع‌رسانی صحیح درخصوص مصوبات شورای شهر به مردم تأکید کرد و گفت: لازم است افرادی آشنا به حقوق شهروندی، در مناطق پنج‌گانۀ شهرداری کرمان حضور داشته باشند تا به سوالات پاسخ دهند و با بررسی پرونده‌ها، مردم را راهنمایی کنند.
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز به نرخ حمل بار و کالا در حوزۀ شهری اشاره کرد و گفت: نرخ پیشنهادی حمل بار ازسوی شهرداری کرمان، در 12 ردیف پیشنهادی، به شورای شهر ارایه شده که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.
وی در ادامه، به مشکل گرانی مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: با بررسی کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا، نرخ مصالح در کرمان از شهرهای دیگر بیشتر است که باید این مشکل ازسوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، پیگیری شود تا قیمت مصالح ساختمانی با خارج شدن از حالت انحصار، مطابق با عرضه و تقاضا متعادل شود.
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا نیز در این جلسه با اشاره به سرعت گرفتن آماده‌سازی آرامستان جدید شهر کرمان گفت: تاکنون، 4500 صورت قبر آماده شده است.
وی با تأکید بر حفظ پردیسان قائم عج‌الله‌فرجه، تأکید کرد: آرامستان جدید باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه در خصوص تعرفۀ قبور پیش‌خریدشده و چگونگی نحوۀ واگذاری آن به خریداران، مواردی مطرح شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3128
اخبار مرتبط
نظرات شما