• پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 02 May 2024

  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 02 May 2024
انتظار بارش‌های سیل‌آسا

هشدار وضعیت قرمز هواشناسی در استان کرمان

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه سه شنبه هفته جاری بارش ها را به طور ملموس در استان کرمان خواهیم داشت، گفت:چهارشنبه این سیستم بارشی تقویت خواهد شد.

محمد نکوآمال در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: انتظار بارش های شدید که موجب خسارت می شود، را داریم و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و استان کرمان بیشترین بارش را خواهد داشت و امیدواریم کمترین خسارت را به بار بیاورد.
نکوآمال با اشاره به فعالیت سامانه قوی مونسونی و مناطق تحت تاثیر استان اظهار کرد: توقع داریم بارش ها در ۲۴ ساعت آینده در جنوب غرب استان بین مرز هرمزگان و کرمان حدود ۱۰ میلیمتر باشد.
وی افزود: ۴۸ ساعت آینده سامانه مونسون از سمت هند به کشور ما نزدیک می شود و در حال حاضر بارش های بسیار خوبی در جنوب شرقی کشور  و در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.
نکوآمال بیان کرد: برای ۷۲ ساعت آینده توقع داریم سامانه مونسونی از جنوب غرب استان وارد شود و بم، ریگان، زهکلوت و دامنه ها به سمت غرب استان به ویژه کهنوج، سیرجان و ارتفاعات بافت کشیده خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه سه شنبه هفته جاری بارش ها را به طور ملموس در استان کرمان خواهیم داشت و چهارشنبه این سیستم بارشی تقویت خواهد شد، گفت: انتظار بارش های شدید که موجب خسارت می شود، را داریم و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و استان کرمان بیشترین بارش را خواهد داشت و امیدواریم کمترین خسارت را به بار بیاورد.
وی با بیان اینکه در پایان هفته در مناطق جنوب غرب استان شاهد بارش های نسبتا خوبی خواهیم بود، افزود: هشدار سطح قرمز توسط هواشناسی صادر شده و امروز در ارزوئیه و ارتفاعات این منطقه بارش خواهیم داشت و از فردا جنوبی ترین نقاط استان و مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان کاملا درگیر می شود.
نکوآمال در پایان بیان کرد: در شهر کرمان هم باران خواهیم داشت اما در نقاط ذکرشده، بارش های بحرانی تری خواهیم داشت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4598
اخبار مرتبط
نظرات شما