• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
افزایش ۴ تا ۵ برابری اعتبار مرمت و بازسازی قنوات؛

بازسازی و احیای ۳۱ هزار رشته قنات در کشور

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون از ۴۱ هزار رشته قنوات موجود کشور ۳۱ هزار رشته، بازسازی و احیا شده اند...

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی از افزایش چهار تا پنج برابری اعتبارات مرمت و بازسازی قنوات خبر دادفریبرز عباسی اظهار کرد: امسال خوشبختانه در حوزه قنوات از لحاظ اعتباری شرایط خیلی خوبی داریم به طوریکه اعتبارات آن رشد چشمگیری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: مجلس برای نخستین بار از محل اعتبارات محرومیت زدایی اعتباراتی را به قنوات اختصاص داد که این امر از نقش موثری در رشد چشمگیر اعتبارات امسال  قنوات برخوردار بوده است.
عباسی در ادامه تصریح کرد: از محل تهاتر نفت در حوزه معاونت آب و خاک با پیگیری لازم در یک سال گذشته وزارت جهادکشاورزی سه تفاهم نامه با قرارگاه خاتم‌ الانبیاء(ص)، وزارت دفاع و با قرارگاه امام حسن‌(ع) منعقد کرده که از محل یکی از قراردادها ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای قنوات کل کشور تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به افزایش چهار تا پنج برابری اعتبارات احیاء و مرمت قنوات یادآور شد: به طور قطع با اختصاص و تخصیص این میزان اعتبار به حوزه قنوات، اعتبار حوزه قنوات استان‌ها نیز با افزایش اعتبار بیشتری روبرو شده و مشکل بسیاری از قنوات سطح کشور مرتفع می‌شود.
عباسی ادامه داد: در بحث خشکسالی هم جدول توزیع اعتبارات در سازمان برنامه و بودجه بوده که از آن اعتبارات هم بخشی برای قنوات در نظر گرفته شده و بر اساس شاخص برنامه و بودجه مشخص کردیم اعتبارات خشکسالی  در سه آیتم قنوات، لایروبی انهار و راه ‌های بین مزارع و انتقال آب با لوله پرداخت شود که این اعتبارات در سازمان برنامه بودجه بوده و به زودی ابلاغ خواهد شد.
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: از طریق مدیریت بحران برای اعتبارات سیل هم که عمدتا تسهیلات کم بهره بوده مبالغی را سازمان برنامه و بودجه به مدیریت بحران استان‌ها در دو مرحله تخصیص داده است که باید استانداری ها پیگیری کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5776
اخبار مرتبط
نظرات شما