• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
هواشناسی هشدار داد

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان گفت: کاهش محسوس دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق جنوبی این استان برای روزهای پایانی هفته جاری پیش‌بینی می‌شود...

مریم سلاجقه افزود: کشاورزان و صاحبان گلخانه ها، دامداری ها و انبارهای محصولات کشاورزی طی هفته جاری نسبت به تنظیم و دما و تهویه محل نگهداری محصولات کشاورزی، گلخانه ها و ... دقت لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه احتمال وجود تندباد لحظه‌ای و وزش باد نیز در مناطقی از استان کرمان برای روز چهارشنبه دور از انتظار نیست تصریح کرد: افراد در صورت سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی، تجهیزات مورد نیاز را حتما به همراه داشته باشند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با بیان اینکه بیشتر مناطق این استان روز چهارشنبه تحت تاثیر سامانه بارشی هستند افزود: انار، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، لاله زار، رابر، قلعه گنج، بافت، ساردوئیه ایستگاه هایی هستند که بارش باران را در این استان گزارش کرده اند.
وی ادامه داد: تا ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه بیشترین میزان بارش در ایستگاه شهربابک با ۶ میلی متر گزارش شده و بارش برف را نیز در مناطق کوهستانی و سردسیر شهرستان های زرند، رابر و رفسنجان شاهد بودیم.
سلاجقه با اشاره به اینکه بارش ها تا اواخر امشب در اغلب مناطق کرمان به پایان می رسد اظهار داشت: از فردا پدیده افزایش ابر، وزش باد در مناطق غربی، مرکزی و جنوب شرق و بخش هایی از جنوب و احتمال بارش های متناوب در ارتفاعات مرکزی این استان پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: لاله زار با هشت درجه زیر صفر سردترین و کهنوج با ۳۲ درجه گرمترین مناطق استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند و دمای شهر کرمان نیز امروز حداکثر به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان گفت: پیش بینی می شود از اواسط هفته آینده با استقرار سیستم جدید شاهد بارندگی در این استان باشیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6064
اخبار مرتبط
نظرات شما