• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
در راستای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت گرفت؛

بازدید مدیران دانشگاه شهید باهنر از فولاد بوتیا

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به همراه معاونان این دانشگاه در راستای گسترش و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از شرکت فولاد بوتیای ایرانیان بازدید کردند...

حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر از توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت ابراز رضایت کرد و افزود: بر خلاف گذشته که فعالیت دانشگاه‌ها صرفا در خصوص مسائل آموزشی بوده، امروزه دانشگاه ها ارتباط زیادی با جامعه داشته و ورود استادان و فرهیختگان دانشگاهی از طریق کارهای علمی و پژوهشی به صنعت ، توانسته به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک های فروانی نماید.
رئیس دانشگاه معین استان هدف از این بازدید را هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی و ارائه ایده‌های خلاق و جدید از طرف محققین و پژوهشگران دانشگاه ،در جهت بهبود کارایی شرکت فولاد بوتیا عنوان نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،دکتر حجت اله رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه به وجود تفاهم نامه های زیاد بین دانشگاه و صنعت اشاره نمود و ارتباطات گسترده بین دانشگاه و صنعت و انجام طرح‌های پژوهشی را باعث رشد کارآفرینی دانست و افزود: امیدواریم با وجود افراد باتجربه درصنعت، پتانسیل‌ و ظرفیت‌های دانشگاه و اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی، بتوانیم در عملیاتی کردن طرح ها و ورود به صنعت گام برداریم و با ارتباط دوسویه بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی در بسیاری از دیدگاه‌های علمی، راهگشای امور باشیم .
گفتنی است: شرکت فولاد بوتیای ایرانیان (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو » ( سهامی عام ) شروع به کار نمود. این شرکت با هدف تکمیل زنجیره تأمین فولاد کشور و رسالت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی اقدام به ایجاد کارخانه‌های تولید کنسانتره، گندله، احیا مستقیم، فولاد سازی و ریخته‌گری و نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی نموده است. از ویژگی‌های فولاد بوتیای ایرانیان می‌توان به کاهش مصرف انرژی، کاهش فوق العاده مصرف آب، سبد محصول منحصر به فرد با امکان تولید انواع مقاطع فولادی خاص و تولید فولادهای کیفی قابل رقابت جهانی برای صادارت اشاره کرد.
مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان از واحدهای: واحد مکانیزه دریافت، تخلیه، انباشت، برداشت و انتقال مواد - ایستگاه مانوری راه آهن - واحد گندله‌سازی - واحد احیاء مستقیم - ایستگاه گاز - واحدهای ذوب و ریخته گری مداوم - واحد تولید اکسیژن - سیستم تصفیه آب و بازیافت پساب آب - پست اصلی برق - نیروگاه سیکل ترکیبی - ابنیه جانبی، انبارها و فضای سبز تشکیل شده است.



 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6555
اخبار مرتبط
نظرات شما