• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای؛

پیش‌بینی طوفان شن در کرمان

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد توسط این اداره کل برای روزهای آتی استان گفت: از امروز تا پایان هفته اکثر مناطق استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در بعضی از مناطق نیز طوفان شن دور از انتظار نیست...

حمیده حبیبی افزود: احتمال اختلال در تردد خودروها و انواع وسایل نقلیه از امروز تا پایان هفته جاری در مسیرهای ارتباطی استان کرمان به یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در پی ناپایداری‌های جوی(وزش باد شدید و گردوخاک) وجود دارد.
وی ادامه داد: وزش باد شدید و گردو خاک روز یکشنبه در مناطق شمالی، شمال غرب و غرب، روز دوشنبه در نیمه غربی و شمالی و روز سه‌شنبه برای مناطق شرقی، غرب و شمال غرب) استان پیش بینی می شود.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان ادامه داد: به دلیل بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب‌پذیر، خسارت به تیرها و سقوط سازه‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک طی روزهای آینده در استان کرمان تصریح کرد: با توجه به وقوع این پدیده گروه‌های حساس از حضور در فضاهای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.
حبیبی اظهارداشت: فعالان ساخت و ساز و اقدامات عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهند.
احتمال افزایش ابر در برخی نقاط استان
به گزارش ایرنا،وی بیان کرد: این هفته احتمال افزایش ابر در برخی نقاط استان کرمان نیز وجود دارد ولی بارش پراکنده و جزئی باران تنها در ارتفاعات شمالی استان برای امشب و فردا شب انتظار می‌رود.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان ادامه داد: طی این هفته افزایش دما را در سراسر استان نسبت به هفته‌های گذشته خواهیم داشت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6610
اخبار مرتبط
نظرات شما