• دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024

  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد

حدنگاری ۹۹.۴ درصدی زمین‌های ملی کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، شفافیت در مالکیت ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه ها، تثبیت مالکیت دستگاه ها و پیشگیری از فساد را از دستاوردهای اجرای حدنگاری دانست و یادآور شد: حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد از اراضی ملی این استان انجام شده است...

سید مهدی هاشمی در شورای قضایی استان کرمان، شفافیت در مالکیت ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه ها، تثبیت مالکیت دستگاه ها و پیشگیری از فساد را از دستاوردهای اجرای حدنگاری دانست.
وی یادآور شد: بیش از ۴۰ درصد پرونده ها در مراجع قضایی مربوط به مالکیت اراضی است و با اجرای قانون حدنگار بخش زیادی از اختلافات این حوزه برطرف می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان اظهار داشت: در این استان ۲۵۰ هزار سند دفترچه ای باقی مانده که باید هرچه سریعتر برای تبدیل آنها به سند تک برگ اقدام کنیم.
هاشمی بیان کرد: ۱۰۱ هزار هکتار اراضی استان کرمان شهری و ۱۰۳ هزار هکتار روستایی است و در حوزه شهری که روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده و باید ارتقا یابند.
وی گفت: با توجه به سیاست ها، ماموریت ها و تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های مختلف، می توان گفت که این سازمان یک نهاد شبه حقوقی و قضایی خاص و مورد توجه است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح می شود و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، اجرای قانون حدنگار است.
وی در شورای قضایی استان کرمان افزود: امروز اگر بخواهیم به صورت جدی ورود کنیم باید تاکید شود که حدنگاری و هویت بخشی به اراضی و املاک یک اقدام فرادستگاهی است و دستگاه های اجرایی، مقننه نیز باید در این حوزه ورود کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، وی اظهارداشت: ایران مبدع حدنگاری بوده و الگویی در این زمینه به سایر کشورها ارائه کرده که باید جایگاه کشور در این حوزه ارتقا یابد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8578
اخبار مرتبط
نظرات شما