• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
دستور دادستان زرند برای پلمب چاه های غیر مجاز؛

۶ حلقه چاه فاقد مجوز در زرند مسدود شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از شناسایی ۹ حلقه چاه غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ حلقه چاه فاقد مجوز پُر و مسلوب المنفعه شده است...

رضا یعقوبی بیان کرد: با توجه به ماهیت صنعتی و کشاورزی زرند و از طرفی افزایش مصرف آب افت سطح کمی و کیفی آب های زیرزمینی امروزه تنش آبی یکی از مشکلات مهم این شهرستان است و در کوتاه مدت مدیریت منابع آبی بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در راستای انجام رسالت خود و صیانت از حقوق عامه و به منظور حفظ حقوق بیت المال، شناسایی چاه های غیرمجاز و برخورد با بهره بردای غیرمجاز از آب های زیرزمینی را در دستور کار خود قرار داده است.
یعقوبی با اشاره به تشکیل پرونده های متعدد در خصوص برداشت غیرمجاز در دادسرای شهرستان زرند از صدور دستور قضایی برای برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون‌، 6 حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز پلمب شده است.
این مقام قضایی اظهار داشت: علاوه بر انسداد 6 حلقه چاه غیرمجاز، تعدادی دیگر از چاه‌های آب فاقد مجوز در شهرستان زرند نیز شناسایی و دستورات لازم برای پلمب آن ها نیز صادر شده است و بزودی شاهد اقدام اجرایی در این خصوص خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مطابق قانون توزیع عادلانه آب مسئولیت حفظ و اجازه و نظارت بر بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی به دولت محول شده است، خواستار تلاش مضاعف مدیریت منابع آب شهرستان زرند در راستای انجام وظایف قانونی دستگاه ها و افزایش نظارت و مدیریت منابع آب جهت جلوگیری از تشدید تنش آبی در شهرستان شد.
دادستان عمومی و انقلاب زرند در پایان ضمن تاکید بر نقش شهروندان در پیشگیری از جرائم، معضلات و آسیب های اجتماعی، ضمن دعوت از مردم برای همکاری با دستگاه قضایی افزود: وجود چاه های غیرمجاز با تأثیرگذاری بر کاهش سطح آب های زیرزمینی و نیز آب دهی سایر چاه ها، تهدیدی علیه محیط زیست و حق حیات به حساب می آیند.
وی افزود: شناسایی چاه های غیرمجاز، تکلیفی شرعی و قانونی بر همه مردم است لذا کلیه شهروندان می توانند ضمن همکاری با اداره منابع آب زرند، اطلاعات مستند خود را از طریق سامانه سجام دادگستری به آدرس sajam.scpd.ir و نیز شماره ۰۹۰۵۵۰۷۴۰۱۱ در فضای مجازی به طور مستقیم به مدعی العموم شهرستان گزارش کنند، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8680
اخبار مرتبط
نظرات شما