• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
در دانشگاه شهید باهنر کرمان بررسی شد؛

مسیر پروژه تحقیقاتی خشکیدگی خوشه خرما

نشست ارائه و بررسی بخشی از تحقیقات پروژه خشکیدگی خوشه خرما با حضور رئیس دانشگاه شهید باهنر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سرپرست تیم تحقیقاتی پروژه خشکیدگی خوشه خرما برگزار شد...

حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه گفت: با توجه به اهمیت محصول خرما در اقتصاد کشور و استان، آفت خشکیدگی خوشه خرما  باعث خسارات زیاد و کاهش کمی و کیفی محصول خرما گردیده که به تبع آن اقتصاد و معیشت کشاورزان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
اکبری‌فرد ادامه داد: ما دانشگاهیان که رسالت بزرگی در خصوص حل مسائل جامعه به روش‌هایی همچون تربیت دانشجوی کارآمد و مقید به انجام پروژه‌های علمی و ایجاد کارگروهای تحقیقاتی را برعهده داریم باید در جهت رفع مشکلات نظام و جامعه نقش بسزایی را ایفا کنیم.
حسین نظام آبادی‌پور سرپرست تیم تحقیقاتی پروژه خشکیدگی خوشه خرما به نتایج تحقیقاتی چند ماهه این تیم پرداخت و افزود: خوشبختانه نتایج رضایت بخش بوده و مجموعه ای از ایده‌ها و نظرات در این زمینه مطرح شده است.
داوود بیگلری رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه مشترک افزود: جایگاه بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی از جمله موضوعاتی است که همواره مورد بحث و اظهارنظر کارشناسان بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،وی ادامه داد: ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با جهاد کشاورزی بسیار مهم است و بر شناخت ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و تلاش بر تقویت آنها و شناخت کمبودها، نواقص و انجام تحقیقات علمی و میدانی برای کاهش و بر طرف کردن آنها لازمه پیشرفت در صنعت کشاورزی می‌باشد.
در ادامه جلسه هر کدام ازحضار به تحلیل و بررسی و بیان نقطه نظرات، پیشنهادات، و طرح راهکارای مناسب پرداختند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8991
اخبار مرتبط
نظرات شما