• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
گلایه استاندار کرمان از شورای عالی معماری و شهرسازی؛

۴۰۰۰ هکتار زمین در استان کرمان تامین شده است

استاندار کرمان با اشاره به تامین ۴ هزار هکتار زمین در استان برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بخشی از این زمین‌ها، معطل تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی مانده است...

محمدمهدی فداکار در شورای مسکن استان با اعلام اینکه مشکل تامین زمین در طرح نهضت ملی برطرف شده است، عنوان کرد: بخشی از این زمین‌ها در گرو تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی است که هنوز پاسخی به استان نداده‌اند.
وی افزود: یکی از این زمین‌ها در جیرفت است که تمام کارهای آن در استان انجام شده و میراث فرهنگی کرمان نیز جواب داده است، اما شورای عالی معماری و شهرسازی 270 هکتار زمین را بلاتکلیف گذاشته است. در حالی که در جیرفت به دلیل مسیل‌‌ها و کشاورزی، جایابی زمین دشوار است
استاندار کرمان ابراز داشت: زمین‌های عنبرآباد نیز از دستور کار شورای عالی معماری خارج شده در حالی که اصلا برای ما قابل قبول نیست و شورا چنین حقی نداشته است.
فداکار گفت: گلایه ما از شورای عالی معماری و شهرسازی برقرار است و پیگیری نیز خواهیم کرد، کوتاهی‌هایی از شورای عالی و ستاد وزارتخانه صورت گرفته است.
استاندار کرمان تصریح کرد: اصلاح قیمت مسکن بلدالامین که بارها متقاضیان آن اعتراض کردند و حق هم دارند، برای وزارتخانه ارسال کردیم اما مدت‌ها معطل مانده و استان را گرفتار کرده است. اختیار این مسکن‌ها به استان داده شود خیلی بهتر است.
استاندار کرمان در ادامه بازرسی و مراقبت از دفاتر مشاور املاک حاشیه شهر را با کمک دستگاه‌های مسئول مورد تاکید قرار داد و گفت: این دفاتر با تخلفات و مشکلاتی در زمینه زمین‌خواری، فروش اراضی غیر و دیگر مسائل مواجه هستند.
فداکار، آماده‌سازی زمین‌ها را با کمک دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری، مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آماده‌سازی‌ها مقدمه واگذاری است و باید هرچه سریعتر انجام شود.
استاندار کرمان، تهیه گزارشی از آماده‌سازی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن، بازرسی از املاکی‌ها و طرح جوانی جمعیت در استان توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان لازم دانست تا از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم رسانده شود.
وی عنوان کرد: کار دشوار و سختی در استان برای تامین زمین نهضت ملی مسکن انجام شده است. در مسکن مهر، زمین‌ها آماده و داخل شهر بود، اما در این طرح زمین‌های داخل محدوده نداشتیم و با پیگیری‌ها، استعلام‌ها، رعایت حرائم مختلف، 4 هزار هکتار زمین الحاق شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،فداکار اظهار داشت: مسکن‌های حمایتی کار بزرگی بود که بانک مسکن عملکرد بی‌نظیری داشته است. بخشی از وام‌های تکلیفی را از محل منابع  شرکت‌ها نزد بانک‌ها باید تامین کنیم.
استاندار کرمان گفت: مولدسازی‌ها اول از همه اداره کل مسکن باید پای کار باشد.
*استان زمین‌های مورد نیاز مسکن را فراهم کرده است
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: 2 هزار و 669 هکتار کل اراضی تامین شده استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان سه و چهار شرطی است که تنها 299 هکتار آن در محدوده‌های شهری موجود بود و لذا برای تامین زمین مجبور به الحاق محدوده بودیم.
وی خاطرنشان کرد: 4 هزار و 316 هکتار زمین برای شورای عالی معماری و شهرسازی فرستادیم که با تصویب آنها نگرانی برای تامین زمین در طرح‌های مختلف نخواهیم داشت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9026
اخبار مرتبط
نظرات شما