• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
معاون استاندار کرمان:

سند شهرک امام بم صادر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: شهرک امام خمینی بم با وجود اینکه دولتی بود اما سند رسمی نداشت که با پیگیری و حل مشکلات، سند این شهرک تنظیم و صادر شد و در اختیار شهرداری قرار گرفت...

سید مصطفی آیت اللهی موسوی  در جلسه بررسی و رفع موانع مشکلات پروژه های نیمه تمام شهرستان بم افزود: طرح نهضت ملی مسکن برنامه دولت برای تامین مسکن مردم است که در این راستا ۷۳ هکتار در فاز اول به بم الحاق شده و شهرداری بروات پیمانکار زیرسازی و آماده سازی این طرح است.
وی با بیان اینکه روند پیشرفت کار کند بود و مقرر شد با معرفی ۲ پیمانکار دیگر توسط استان سرعت کار بالاتر برود ادامه داد: در این ۷۳ هکتار الحاقی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی تامین می شود تا با پیشرفت سریع‌تر کار قطعات زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان اظهار کرد: کسری زمین مورد نیاز مسکن ملی نیز بر اساس برنامه الحاقی دیگری به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر انجام خواهد شد که در شورای حفاظت منابع آب تایید شده و در حال طی کردن مراحل قانونی است.
آیت اللهی موسوی تاکید کرد: با الحاق این محدوده برای تامین زمین در حوزه مسکن مشکلی نخواهیم داشت.
ایمن سازی راه ها در دستور کار قرار گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به مشکلات روستاهایی که در مسیر جاده ای شهرستان بم قرار داشتند بیان کرد: درباره روستاهایی که از بابت حریم راه و دسترسی ها مشکل داشتند و همچنین تصادفاتی در آن مناطق رخ داده بود که تصمیم بر ایمن سازی محور گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی از طریق راهداری تهیه و همچنین با منابعی که راهداری و مجموعه شهرستان و استان کمک می کنند نگرانی مردم در این زمینه حل شود.
آیت اللهی موسوی با اشاره به نقاط حادثه خیز در ورودی شهرستان بم تاکید کرد: برای سه راهی خواجه عسکر، میدانی طراحی و در صورت داشتن پیمانکار کارهای ترک تشریفات آن انجام و مناقصه برگزار شود.
وی افزود: راهداری شهرستان آزادسازی ابنیه را مدیریت کند و در خصوص تاسیسات و زیربنایی هرجا به مشکل برخورد اطلاع دهد که ۲۸ آبان همزمان با ولادت حضرت زینب(س) کلنگ آن به زمین زده شود.
آیت اللهی موسوی ادامه داد: بخشی از سکونتگاه غیررسمی قشمی در محدوده گسل و بخشی دیگر در محدوده میراث فرهنگی و منظر بم قرار دارد که با توجه به ساخت و سازهایی که رخ داده باید تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: میراث فرهنگی باید تثبیت را مد نظر قرار دهد و محدوده حریم گسل منظور شود زیرا با توجه به اینکه محدوده قشمی در حریم گسل و منظر فرهنگی بم قرار داشت در طرح تفصیلی قرار نگرفته است.
تپه یادمان طراحی شود
آیت اللهی موسوی با اشاره به تپه یادمان که از آوار زمان زلزله ایجاد شده است اظهار کرد: با تصمیم گیری امروز مقرر شد اداره راه و شهرسازی اراضی تپه یادمان را در اختیار شهرداری قرار دهد و شهرداری نیز با مشارکت بخش خصوصی در این نقطه طرحی فرهنگی ارایه دهد.
وی درباره طرح تفصیلی بم تاکید کرد: این طرح در مدت ۲ سال توسط مشاور طراحی شده و یکسری اختلافات بین دستگاه ها رفع و مقرر شد تا این طرح در کارگروه زیرمجموعه کمیسیون ماده پنج مطرح شده و نظر قطعی داده شود.
آیت اللهی موسوی افزود: بخشی از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت طرح بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی که از سفر رییس جمهور برای آن در نظر گرفته شده بود، برای تکمیل به پروژه تزریق شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان توضیح داد: پیمانکار پروژه در حال فعالیت است که با تزریق اعتبار پیشرفت کار بیشتر خواهد شد.
آیت اللهی موسوی درخصوص تامین اعتبار این پروژه نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی می تواند با استفاده از مولدسازی که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و همچنین تهاتر به تامین اعتبار پروژه و افزایش سرعت کار کمک کند .
وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی قول داده است تقاطع غیرهمسطح بم که چندسالی بلاتکلیف و نیمه تمام باقی مانده بود، تامین اعتبار و تکمیل شود.
آیت اللهی موسوی اظهار کرد: با نظر مسئولان شهرستان طرح نهایی پل میدان ولایت کامل شود و وزارت راه تامین منابع کند.
به گزارش ایرنا،وی همچنین با اشاره به شیوع آفت سوسک سرخرطومی خرما در بم عنوان کرد: جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار مبارزه با این آفت طرحی را به استان ارایه دهد و مقدار اعتبار مورد نظر را درخواست کند تا از محل مجموعه بحران استانداری اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9178
اخبار مرتبط
نظرات شما