• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان خبر داد:

طراحی بسته‌ تشویقی برای ساکنان بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان، تسهیل‌گری در مسیر بهسازی شرایط بافت فرسوده را از دغدغه‌های ملی و از وظایف شهرداری دانست و گفت: در راستای سیاست‌های شورای عالی شهرسازی، برای ساکنان بافت فرسوده بسته‌های تشویقی طراحی کردیم که پس از تصویب شورا به ‌مناطق ابلاغ شد...

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان، از صدور پروانه‌های ساختمانی، طرح پروانه‌های دارای تخلف در کمیسیون ماده 100 و ارزیابی پرونده‌هایی که دارای ارزش افزوده هستند، به‌عنوان وظایف شهرداری در راستای اجرای طرح‌های توسعه و عمران نام برد و آمار شهرداری کرمان را در این حوزه در شش‌ماه گذشته، قابل توجه دانست.
ریحانه‌السادات تهامی، از زمان‌بربودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی به‌عنوان یکی از مشکلات رایج در گذشته نام برد و افزود: با توجه به‌اینکه بخش زیادی از این اتلاف وقت، مربوط به خارج از حوزۀ شهرداری است، اکنون برای سرعت‌بخشی به کارها، مجوز موقت شهرسازی صادر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند پس از ارائه نقشه و تأیید آن، و محاسبه عوارض، از شهرداری مجوز موقت دریافت کنند، گفت: در ادامه، پس از اخذ تأییدیۀ نظام مهندسی توسط شهروندان، پروانۀ ساختمانی صادر می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان، تسهیل‌گری در مسیر بهسازی شرایط بافت فرسوده را از دغدغه‌های ملی و از وظایف شهرداری دانست و گفت: در راستای سیاست‌های شورای عالی شهرسازی، برای ساکنان بافت فرسوده بسته‌های تشویقی طراحی کردیم که پس از تصویب شورا به ‌مناطق ابلاغ شد.
تهامی، از راه‌اندازی اداره «حریم» در راستای اصلاح ساختار حوزه معاونت شهرسازی و معماری خبر داد و افزود: وظیفۀ اصلی این اداره، افزایش کنترل و نظارت بر ساخت‌وسازهای داخل حریم است؛ همچنین ‌واحد نظارت بر سیستم یکپارچه‌سازی شهرسازی راه‌اندازی شد که به تولید نقشه و داده‌های مکانی جدید می‌پردازد و نقشه‌ها را به‌روزرسانی می‌کند.
به گزارش کرنا،معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان یادآور شد: تحقق‌پذیری هرچه بیشتر طرح‌های توسعه و عمران شهری و ارتقای کیفیت کالبدی‌، از دیگر اهداف این معاونت بود که در این راستا، طرح جامع شهر کرمان با رویکرد نوین و مسئله‌محور، در حال اجراست و اگرچه کارفرمای آن شهرداری نیست، اما مشارکت حداکثری را با مشاور طرح جامع دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9267
اخبار مرتبط
نظرات شما