• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
63 میلیارد تومان؛

هزینه فاز اول پروژه «قلعه‌دختر» و «قلعه‌اردشیر»

مسئول متمرکز قلاع «دختر» و «اردشیر» شهرداری کرمان، در حاشیه نشست بافت تاریخی شهرداری، از هزینه‌کرد 63 میلیارد تومان برای تملیک املاک در فاز اول پروژه این دو قلعه تاریخی (بخش قلعه دختر) خبر داد...

مهدی قلندری‌نژاد، گفت: در دوره‌های قبل، سازمان قلعه دختر و اردشیر در شهرداری کرمان فعالیت می‌کرد و مسئولیت تملک املاک این محدوده را برعهده داشت؛ اما از سال 1396 این سازمان، منحل شد و از آن زمان، وضعیت تملک املاکی که مشکلات ورثه‌ای داشته‌اند، یا حاضر به واگذاری نشده‌اند، باقی مانده است.
وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان، احیا این مدیریت در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: بعد از احیای این مدیریت، فاز اول پروژه در قلعه دختر به‌متراژ سه‌هزار مترمربع، آغاز و برای ۱۰ پلاک باقی‌مانده که اکثرا مساله انحصار ورثه داشتند، تشکیل پرونده شد.
قلندری‌نژاد اظهار داشت: اما علیرغم اخطار به این مالکان، هیچ یک حاضر به توافق نشدند؛ بنابراین این مدیریت با هماهنگی مدیریت املاک‌ومستغلات و حقوقی شهرداری منطقه ۴ شهرداری اقدام به طرح شکایت از مالکان مذکور کرد.
مسئول متمرکز قلاع دختر و اردشیر شهرداری کرمان با اشاره به ۱۰ پلاک  باقی‌مانده، گفت: جلسات متعددی با وارثان و مالک‌های این پلاک‌ها برگزار شد؛ که از بین آنها، برای دو پلاک که هیچ‌گونه همکاری با شهرداری نداشتند، پرونده قضایی تشکیل شد و از طریق دادگاه، شهرداری اقدام به واریز پول به حساب سپرده دادگستری نمود و سند به‌نام شهرداری انتقال داده شد؛ مابقی مالکان دیگر حاضر به توافق با شهرداری شدند.
وی افزود: 63 میلیارد تومان برای تملک این املاک در فاز یک قلعه دختر هزینه و کار انجام شد و اتمام تملاک قلعه دختر پایان پذیرفت.
مهدی قلندری‌نژاد، ادامه داد: از سه هزار مترمربع، فاز اول قلعه دختر، حدود 1000 مترمربع را تخریب کردیم و 2000 مترمربع باقی‌مانده نیز، به‌نام شهرداری کرمان، سند زده شد و مراحل تحویل و تخلیه آنها درحال پیگیری است.
وی درباره دو ملکی که شهرداری از طریق دادگاه اقدام به خرید آنها کرده بود نیز، توضیح داد: حکم تخریب آنها صادر گردیده و برای سه خانه هم که از قبل مالکان آنها معوض ملک را دریافت کرده بودند، اما ملک را تخلیه نکرده بودند، از طریق دادگاه اقدام و تخلیه آنها انجام شد.
مسئول متمرکز قلاع دختر و اردشیر شهرداری کرمان در توضیح وضعیت دکل صدا‌وسیما، خاطرنشان کرد: گودبرداری این دکل، توسط موسسه ملل انجام شده بود، اما شبکه‌بندی و بتن‌ریزی آن، به‌خاطر صعب‌العبور بودن آن محدوده از سوی شرکت‌های بتن‌ریزی انجام نشده بود که درنهایت توسط شهرداری منطقه۴ درحال اجراست.
قلندری‌نژاد، فاز دوم این پروژه را شامل ساماندهی وضعیت قلعه اردشیر دانست و گفت: این محدوده شامل ۱۷۰ پلاک است که قسمت اعظم آنها در محدوده «شاهزاده محمد» است.
وی ادامه داد: براساس الویت‌بندی انجام شده و از طریق توافق با مالکان در حال تملیک 12 واحد، واقع در در کوچه شماره ۲۲، پشت پارک «پدر» در راستای خیابان «شهدا» هستیم؛ که از این تعداد، سند 1800 مترمربع آن، به‌نام شهرداری انتقال داده شده و تخریب شده است.
به گزارش کرنا، مسئول متمرکز قلاع دختر و اردشیر شهرداری کرمان، از تشکیل پرونده برای املاک باقی‌مانده در شهرداری منطقه خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه ۳۳۰ پلاک در شهرک «قائم» از قبل تملک شده که درحال‌حاضر از طرح میراثی خارج شده‌اند و ۱۷ پلاک باقی‌مانده تملک نشده، ساماندهی پلاک‌های خریداری شده در دستور کار است؛ با این هدف که در همین محدوده قلعه اردشیر، به‌عنوان معوض مجوزات لازم گرفته شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9555
اخبار مرتبط
نظرات شما