• پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 17 October 2024

  • پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 17 October 2024
شهردار بافت تاریخی خبر داد:

مراحل پایانی پروژه «قلعه‌دختر»

شهردار منطقه پنج کرمان(بافت تاریخی)، از اجرای مراحل پایانی فاز اول پروژه عمرانی «قلعه‌دختر»، خبر داد...

امیرحسین تویسرکانی، از پایان جدول‌گذاری و محوطه‌سازی فاز اول پروژه ساخت بوستان «قلعه‌دختر»، به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع،  خبر داد و افزود: در اجرای فاز اول این پروژه بیش از ۲۰۰۰ مترمربع، کف‌سازی شده که شامل فرش‌موزاییک و آجرنمای سنتی است.
وی، اجرای این پروژه را در راستای افزایش بوستان‌های منطقه و گسترش فضای سبز شهری دانست و افزود: در تمام مراحل عمرانی و اجرایی این پروژه، با اداره‌کل میراث فرهنگی هماهنگ بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز، حفظ حریم کوه در محدوده‌ بنای تاریخی و باستانی «قلعه‌دختر»، با نظارت نماینده میراث فرهنگی، در محل خیابان «پیرانشهر» درحال اجراست.
شهردار منطقه پنج کرمان، با بیان اینکه در این پروژه، زیرساخت‌های لازم برای توقف و تفریح پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین مسیرهای ورودی و خروجی برای رفاه حال افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی شده است.
تویسرکانی افزود: برای روشنایی این بوستان، بیش از ۹۰ پایه‌چراغ با ارتفاع ۳.۵ متر، استفاده شده و سطح بوستان، با چراغ‌های دفنی، نورپردازی و زیباسازی شده است.
به گزارش کرنا،شهردار منطقه پنج کرمان، از اجرای زیرساخت‌های لازم برای آبیاری قطره‌ای پوشش گیاهی و جانمایی و اجرای نیمکت‌های مناسب و متفاوت در محل «قلعه‌دختر»، خبر داد و گفت: بهسازی این محدودۀ تاریخی، به همت نیروهای معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی و همکاری معاونت خدمات‌شهری شهرداری منطقه پنج کرمان، در حال اجراست.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12423
اخبار مرتبط
نظرات شما