• یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024

  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024
چشم‏‏‌انداز سفر در فصل پیش‏‏‌رو

رونق پاییزی در انتظار توریسم جهان

چشم‌‌‌انداز گروه مسافرتی اکسپدیا نشان می‌‌‌دهد که مقاصد بین‌‌‌المللی در فصل پاییز بسیار پررونق و داغ خواهند بود که این امر بیش از هر چیزی ناشی از کاهش قیمت‌‌‌های بلیت هواپیماها نسبت به فصل تابستان است. جست‌وجو برای سفرهای پاییزی بین‌‌‌المللی سال به سال در حال افزایش است...

چشم‌‌‌انداز گروه مسافرتی اکسپدیا نشان می‌‌‌دهد که مقاصد بین‌‌‌المللی در فصل پاییز بسیار پررونق و داغ خواهند بود که این امر بیش از هر چیزی ناشی از کاهش قیمت‌‌‌های بلیت هواپیماها نسبت به فصل تابستان است. جست‌وجو برای سفرهای پاییزی بین‌‌‌المللی سال به سال در حال افزایش است و تولوم (مکزیک)؛ مایورکا (اسپانیا) و توکیو (ژاپن) جزو برترین مقاصد پرطرفدار پاییزی به شمار می‌‌‌روند.
با پایان یافتن تابستان، بازار سفر در حال داغ شدن است و مسافران آمریکایی از هر فرصتی برای برنامه‌‌‌ریزی سفرهای بزرگ استقبال می‌‌‌کنند. با توجه به چشم‌‌‌انداز سفرهای پاییزی اکسپدیا (Expedia) به‌‌‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جست‌وجوی مقاصد در جهان، «سفرهای بین‌‌‌المللی» مهم‌‌‌ترین مقاصد برای مسافران آمریکایی خواهند بود، به طوری که جست‌وجوی پروازها نسبت به سال گذشته با ۱۵درصد افزایش همراه بوده است. ایندیاناپولیس با ۱۲۰ درصد افزایش بیشترین میزان رشد را تجربه کرده که بیش از هر چیزی به‌‌‌دلیل تورهای دوره‌‌‌ها (Eras) است که هنرمندان مطرح موسیقی برای برگزاری کنسرت در ماه نوامبر به این شهر می‌‌‌آیند.
علاوه بر این، پاییز به دلیل قرار گرفتن در «فصل میانه» سفرها برای مسافرانی که به‌‌‌دنبال سفرهای مقرون به‌‌‌صرفه هستند، بهترین زمان برای معاملات سفر است، چرا که نرخ بلیت هواپیما از نظر تاریخی ۱۰ درصد در مقایسه با ماه‌‌‌های تابستان کاهش می‌‌‌یابد.  همچنین جمعیت گردشگران در این فصل پراکنده شده و نرخ هتل‌‌‌ها بسیار مناسب‌‌‌تر است.
گروه اکسپدیا براساس ارزیابی خود از جست‌وجوهای مسافران برای فصل تابستان بهترین مقاصد پاییزی برای مسافران آمریکایی را لاس‌‌‌وگاس، کانکون و پاریس معرفی کرده است، در حالی که ایندیاناپولیس (۱۲۰درصد)، کیپ‌‌‌می در نیوجرسی آمریکا (۶۰درصد)، تولوم (۷۰درصد) و مایورکا (۷۰درصد) جزو برترین نقاط پرطرفدار سفرهای پاییزی هستند. این گزارش نشان می‌دهد، بهترین زمان سفر در این فصل در هفته سوم سپتامبر است که در این زمان میانگین قیمت بلیت‌‌‌ها (ATP) تقریبا ۱۰۰ دلار ارزان‌‌‌تر از زمان اوج سفرها در تابستان است. در همین حال، میانگین قیمت بلیت‌‌‌های بین‌‌‌المللی از ۲۰ اکتبر تقریبا ۲۶۰ دلار کمتر در مقایسه با تابستان است. هونولولو، سیاتل، لندن و دوبلین از جمله مقاصدی هستند که ۱۵ درصد یا بیشتر کاهش قیمت بلیت در فصل پاییز را نسبت به تابستان داشته‌‌‌اند و به مسافران کمک می‌‌‌کند تا در فصل میانه سفرهای به‌‌‌صرفه‌‌‌تری داشته باشند. آمارها حاکی از آن است که ژاپن و شهر نیویورک بهترین مقاصد پاییزی امسال هستند. مسافران با کاوش در بهشت‌‌‌های پربرگ مانند یاماگوچی ژاپن، جواهری پنهان که تنها چند ساعت با توکیو فاصله دارد، و دره هادسون، نیویورک، یک فرار آرامش‌‌‌بخش در خارج از نیویورک شلوغ، بهترین‌‌‌های فصل را خواهند دید. ملانی فیش، رئیس روابط عمومی برندهای گروه اکسپدیا، معتقد است، در طول سفرهای بهاری، پدیده «خورشید‌گرفتگی» باعث شد تا «بهار» به یکی از فصل‌‌‌های پرتقاضا تبدیل شود و حالا پدیده «تورهای دوره‌‌‌ها» این فرصت را برای رونق هرچه بیشتر سفرهای پاییزی فراهم کرده است.  صرف نظر از مقصد، پاییز زمان فوق‌‌‌العاده‌‌‌ای برای سفر است و هنوز در آخرین روزهای تابستان فرصت برنامه‌‌‌ریزی برای سفر وجود دارد. اگرچه در هفته بعد از روز کارگر بهترین زمان برای معاملات داخلی بلیت هواپیما است، اما از  ۲۰ اکتبر بهترین زمان برای سفرهای بین‌‌‌المللی و برای شروع فصل برگ‌‌‌ریزان است.
جست‌وجوهای اکسپدیا نسبت به مقاصد نشان می‌‌‌دهد که لاس‌‌‌وگاس و کانکون محبوب‌‌‌ترین مقاصد پاییزی امسال خواهند بود و شهرهای اروپایی مانند پاریس، لندن و رم نیز جذابیت زیادی دارند، زیرا فصل کم‌‌‌پیک، نوید جمعیت کمتری را  به مسافران پاییزی می‌‌‌دهد که به‌‌‌راحتی  در جاذبه‌‌‌های توریستی رفت و آمد کنند و از آن مهم‌‌‌تر قیمت بلیت هواپیما و هتل پایین‌‌‌تر است.
همچنین، مقصدی که بیشترین افزایش سالانه در سفرهای هوایی را داشته است، ایندیاناپولیس (افزایش ۱۲۰ درصدی) است که به دلیل «تور دوره‌‌‌ها» که در اوایل نوامبر به شهر می‌‌‌آید، یک نقطه داغ پاییزی محسوب می‌‌‌شود. اثر گردشگری این تور نیز باعث افزایش علاقه به نیواورلئان با ۴۰درصد افزایش شده است. همچنین مناطق پر از برگ‌‌‌های رنگارنگ پاییزی در ساحل شرقی، طبیعت و مقاصد ساحلی بین‌‌‌المللی، فهرست نقاط مهمی را که مسافران ایالات متحده را در پاییز امسال جذب می‌‌‌کنند، تکمیل کرده است.
بهترین و شلوغ‌‌‌ترین زمان برای سفر در پاییز امسال
برای سفرهای داخلی و خارجی، پنج‌شنبه و جمعه بعد از روز کارگر شلوغ‌‌‌ترین روزهای فصل است. بسیاری از مسافران در حال بازگشت از تعطیلات آخر هفته طولانی هستند، در حالی که برخی دیگر از فرصت برای فرار سریع و لذت بردن از سفرهای ارزان‌‌‌تر در فصل میانه قبل از شروع تعطیلات شلوغ استفاده می‌‌‌کنند.
ارزان‌‌‌ترین تاریخ سفرهای داخلی در آمریکا، هفته اول سپتامبر، زمانی که میانگین قیمت بلیت (ATP) تقریبا ۱۰۰ دلار ارزان‌‌‌تر از اوج سفرهای تابستانی است. ارزان‌ترین تاریخ سفر بین المللی نیز هفته ۲۰ اکتبر است که میانگین قیمت بلیت‌‌‌های بین‌‌‌المللی تقریبا ۲۶۰ دلار کمتر از تابستان است. همچنین، شلوغ‌‌‌ترین تاریخ سفر در فصل پاییز در هفته ۸ سپتامبر است. در واقع پنجم و ششم سپتامبر پس از روز شکرگزاری شلوغ‌‌‌ترین زمان سفر خواهد بود اما در مقابل سبک‌‌‌ترین زمان سفر در هفته ۱۰ نوامبر تقریبا دو هفته قبل از هفته شکرگزاری خواهد بود.
ارزان‌‌‌ترین روز هفته برای پرواز
برای به حداکثر رساندن هزینه‌‌‌های سفر، برای پروازهای داخلی به جای پنج‌شنبه، «دوشنبه» بهترین زمان حرکت است و باعث می‌‌‌شود تا حدود ۱۵درصد نسبت به سه‌‌‌شنبه و شنبه صرفه‌جویی شود. مقاصد داخلی همچون سیاتل با تخفیف ۲۰درصدی، هونولولو با کاهش ۱۵درصدی، هیستون با افت ۱۰درصدی، دنور (کاهش ۱۰درصدی) و لس‌‌‌آنجلس با تخفیف ۱۰درصدی باعث شده تا میانگین قیمت بلیت‌‌‌های هواپیما در سفرهای پاییزی حداقل ۱۰درصد کمتر از سفرهای تابستانی باشد و برای سفرهای بین‌‌‌المللی نیز تورنتو (کاهش بیش از ۲۵درصد)، سانتو دومینگو (افت ۲۵درصد)، لندن (نزولی نزدیک به ۱۵درصد)، اورنجستاد (نزولی نزدیک به۵درصد) و کلگری (افت ۱۵درصد) با بیشترین میزان کاهش قیمت در مقایسه با تابستان همراه بوده‌‌‌اند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12019
اخبار مرتبط
نظرات شما