• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان اعلام کرد

ضریب اقامت نوروزی ۹۰ درصدی در هتل‌های کرمان

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان با اشاره به کثرت سفرها در ایام نوروز ۱۴۰۱ گفت: امسال ضریب اشغال و اقامت مهمانان نوروزی در بالاترین پیک(اوج) پذیرش به ۹۰ درصد رسید که پس از گذشت سه سال از محدودیت های کرونا راضی‌کننده بود.

جاوید سبحانی افزود: بیشترین اقامت در شهرستان های کرمان سیرجان، رفسنجان و بم اتفاق افتاد و ماندگاری مسافران در اماکن اقامتی بین ۲ شب تا ۲ شب و نیم ثبت شد که به‌نسبت خوب است اما این موضوع باید برای تمام ایام سال ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: ۹۸ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و پانسیون در استان کرمان زیر نظر این انجمن فعالیت دارند  که ۳۵ مورد آنها در شهر کرمان هستند.
به گفته سبحانی در شهر کرمان در مجموع برای یک هزار نفر ظرفیت اقامتی وجود دارد که در این مراکز در بالاترین میزان آن شاهد اقامت ۹۰۰ نفر مسافر بودیم.
رییس جامعه حرفه ای هتلداران استان کرمان با اشاره به تاثیرات سرمایه گذاری در بخش گردشگری بیان کرد: عقیده داریم هرچه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در استان افزایش پیدا کند، به همان میزان استقبال گردشگران نیز از کرمان بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه در بخش گردشگری و هتلداری بازگشت سرمایه در زمان طولانی اتفاق می افتد تاکید کرد: دولت باید زیرساخت ها مانند اختصاص زمین را برای بخش گردشگری آماده کند و مشوق های مالیاتی و بیمه نیز مصوب شود تا سرمایه گذار برای ورود به این حوزه تمایل داشته باشد.
سبحانی در ادامه بر ضرورت انجام اقداماتی برای افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در استان تاکید کرد و گفت: این مهم الزاماتی دارد که باید انجام شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4131
اخبار مرتبط
نظرات شما