• جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024

  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024
در چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر انجام شد

تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان

در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان که با حضور استاندار کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، کارآفرینان برتر استان کرمان معرفی و تجلیل شدند.

پیگیری اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری
استاندار کرمان در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان، کارآفرینی را یکی از گزاره‌های مهم برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و ارزش پول ملی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
محمدمهدی فداکار با بیان این مطلب که خیلی از سرمایه‌گذارها، کارآفرین نیستند اظهار داشت: برخی سرمایه‌گذاران سرمایه و علاقه در تولید دارند، اما کارآفرینی را به عنوان یک تخصص ندارند.
فداکار تصریح کرد: کارآفرینی صرفا پول، ساخت و سرمایه گذاری نیست، بلکه یک تخصص با ویژگی هایی چون ریسک پذیری بالا و دانش فنی است که ضمن تولید سود و ثروت، ایجاد فرصت‌های تازه در اقتصاد کشور، سرمایه را هم پیدا می‌کند.
استاندار کرمان گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری در حال پیگیری است و سعی می‌کنیم تسهیل کننده کارها باشیم.
وی همچنین تفسیر مشترک از فرامین و قوانین را کمک کننده تولید دانست و بر استفاده شرکت‌ها و واحدها از ابزارهای تامین مالی نوین تاکید کرد و افزود: بورس ظرفیت خوبی در اوراق و بعضی ابزارهای نوین مالی دارد که می‌توان از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.
استاندار کرمان گفت: نیروی متخصص کمبود نداریم، تنها باید فضا برای نیروهای بومی فراهم شود که با این کار مطمئنا خیلی از ظرفیت‌ها برگشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیشنهاد کاهش مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساختار تامین مالی در اقتصاد کشور از بانک محور به سمت سرمایه‌محور سوق یابد.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: پیشنهاد کردیم از سال آینده مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی کاهش یابد.
وی تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد از واحدهای راکد و نیمه فعال استان کرمان مشکل منابع مالی دارند درحالی که طرح‌های آنها سودآور است لذا از بازار سرمایه برای رفع مشکل مالی‌شان استفاده کنید.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: نیازهای آموزشی استان را احصا کنید.
شرط فعالیت شرکت‌ها در استان کرمان
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان عدم دسترسی به منابع مالی کافی را یکی از مشکلات استان برشمرد و خطاب به استاندار گفت: هر شرکتی که قصد فعالیت در کرمان دارد، باید از همان ابتدا حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کند و از این طریق درآمدهای مالیاتی او را به استان بیاوریم.
شهباز حسن‌پور در چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان گفت: کارآفرین با تلاش باعث موفقیت خود و دیگران شده و رفاه به مردم هدیه می‌کند.
وی کارآفرین را همانند رزمنده‌ای که در حال جهاد است، دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرصت‌های استان را برای رفاه عموم مردم استفاده نکردیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: صدها شرکت منابع عظیمی از کرمان می‌برند و منابع مالی و درآمدهای مالیاتی آنها در استان نیست و آمادگی معرفی همه این شرکت‌ها را به صورت شفاف دارم.
حسن‌پور ادامه داد: به طورمثال شرکت مبنا که شرکت نیمه خصوصی است بیش از ۵ هزار میلیارد در استان پروژه دارد و ته تنها یک ریال از این پول‌ها در استان کرمان نیست بلکه حتی بیشتر نیروهایش غیربومی هستند.
وی عمل نکردن به قوانین حمایت‌گر را یکی دیگر از مشکلات دانست و بیان کرد: باید قوانین مزاحم سر راه کارآفرینان شناسایی و حذف کنیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عدم تربیت نیروی ماهر در راستای نیاز بازار را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و در ادامه راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری استان کرمان در تهران و راه اندازی دفتر جذب سرمایه و حمایت از کارآفرین در خارج از کشور پیشنهاد کرد.
وی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفت حدود ۷۰ درصد تصمیمات کارآفرینان می گیرند اما در ایران برعکس ۷۰ درصد تصمیمات سیاسیون می‌گیرند و استان کرمان می تواند پایلوت این روش باشد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4251
اخبار مرتبط
نظرات شما