• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد؛

افتتاح سه اقامتگاه بوم‌گردی در جنوب کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سه اقامتگاه بومگردی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در جنوب این استان به بهره‌برداری رسید.

فریدون فعالی در سفر به شهرستان جیرفت افزود: اقامتگاه بومگردی دوکوهه ساردوییه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان، واحد بومگردی کهن قلاع دلفارد و فردوس اسفندقه نیز به ترتیب با اعتباری برابر با ۸۴۰ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به مجتمع گردشگری کمالی‌نژاد منطقه گردشگری دلفارد بیان کرد: این مجتمع که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در آن هزینه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان ادامه داد: منطقه گردشگری دلفارد جزو مناطق گردشگری بکر این استان به شمار می‌رود و در طول سال میزبان زیادی از گردشگران است و برای ایجاد ۶ سرویس بهداشتی اعتبار لازم تخصیص یافته که بزودی ساخت آنها آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: ساخت هتل آرمان جیرفت ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مقررشد مدیر این هتل برای دریافت دوباره تسهیلات، درخواست خود را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی ارائه کند.
فعالی با بیان اینکه سد جیرفت، ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود گفت: باید در اطراف این سد زیرساخت‌های گردشگری همچون مجموعه بازی‌های آبی و هتل ساخته شود که گردشگران به سوی این منطقه جذب شوند.
وی همچنین با اشاره به روستای خوش آب و هوا و ییلاقی سربیژن تاکید کرد: با توجه به حضور زیادی از مردم و گردشگران در منطقه سربیژن، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه از ضروریات است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط این مهم انجام شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به استانداردسازی هتل ناجی جیرفت تصریح کرد: باید این هتل همچون هتل‌های دیگر استان از نظر مشخصات فنی، تجهیزات، نیروی انسانی، کیفیت ارائه خدمات و نحوه برخورد پرسنل مورد بررسی قرار ‌گیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح استانداردسازی در تعداد زیادی از واحدهای مورد نظر، تغییرات بسیار ارزنده و مثبتی مشاهده شده است و بدون شک اجرای این طرح به ارتقای کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری مذکور و رضایت مشتریان منجر خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به همراه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از برخی از مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان جیرفت بازدید کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4286
اخبار مرتبط
نظرات شما