• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
۷۶ میلیارد ریال؛

تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع دستی کرمان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پرداخت ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶ طرح مصوب پشتیبان صنایع دستی در کمیته اتخصصی مشاغل خانگی استان تایید و تصویب شد.

کاظم حسین‌زاده افزود: این تسهیلات به پشتیبانان حوزه صنایع دستی که با فراهم کردن محیط کار و سایر ملزومات افراد را مشغول به کار کنند پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم می‌کنند اظهار داشت: پشتیبان‌های صنایع‌دستی برای دریافت این تسهیلات باید به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: ۲۸ طرح در مجموع به کمیته تخصصی مشاغل خانگی ارائه شده است که پرداخت تسهیلات به طرح‌های باقی مانده منوط به تامین اعتبار دوباره است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به ۲۱ طرح پشتیبان صنایع‌دستی ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا شد.
تعداد ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در ۱۰۰ رشته این حوزه در استان کرمان به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.
استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهور و پر آوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.
شهرستان سیرجان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده است و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.
به گزاش ایرنا در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4933
اخبار مرتبط
نظرات شما