• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
معاون وزیر ارتباطات در سومین هفته قطع اینترنت ایران مطرح کرد

دعوت به سرمایه‌گذاری تکنولوژیک در ایران!

جیتکس ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین رویداد فناوری، هم‌اکنون در دوبی درحال برگزاری است. معاون وزیر ارتباطات ایران در حالی در حاشیه این رویداد، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تکنولوژیک در ایران دعوت کرده که ایران سومین هفته متوالی قطعی اینترنت را تجربه می‌کند.

بر اساس این گزارش، طی سه هفته اخیر، محدودیت‌های اینترنت در ایران، خسارت زیادی به فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی وارد کرده است.
جیتکس ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین رویداد صنعت تکنولوژی در دوبی در حال برگزاری است. این نمایشگاه که در فضای دو میلیون فوت مکعبی برگزار می‌شود، میزبان ۵۰۰۰ شرکت از ۹۰ کشور دنیاست.
در حاشیه این نمایشگاه، معاون وزیر ارتباطات ایران از سرمایه‌گذاران سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد و ایران را دارای فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری دانست. این درحالی است که محدودیت‌های اینترنت  که اخیرا در کشور اعمال شده، سرمایه‌گذاران داخلی را هم برای ادامه فعالیت دلسرد کرده است.
یا اکنون سوار هواپیما می‌شوید یا عقب می‌مانید
نمایشگاه جیتکس که هرساله در دوبی امارات برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رویدادها در حوزه تکنولوژی و فناوری است. این نمایشگاه، آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را به نمایش می‌گذارد و بستری را برای علاقه‌مندان، سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه فراهم می‌کند تا همدیگر را ملاقات و با یکدیگر همفکری کنند.
جیتکس از سال ۱۹۸۱ شروع به کار کرد و امسال نیز در زمینی به مساحت ۲ میلیون فوت مربع در حال برگزاری است. علاقه‌مندان تکنولوژی از کشورهای مختلف جهان در این رویداد حضور دارند و همگی گام بزرگی که امارات متحده عربی در حرکت به سوی آینده برداشته را تحسین می‌کنند. یکی از بازدید کنندگان در صفحه توییتر خود با انتشار چند عکس از نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ نوشته: چیزی که با اطمینان می‌توانم بگویم این است که آینده‌ای که من و شما منتظرش بودیم، اینجاست. یا اکنون سوار هواپیما می‌شوید، یا عقب می‌مانید. انتخاب با شما!
جیتکس ۲۰۲۲، میزبان ۳۵ یونیکورن
در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ غرفه‌های متعددی حضور دارند و هر غرفه با معرفی جدیدترین‌های تکنولوژی، سعی دارد در راه ساختن آینده‌ای بهتر قدمی بردارد.
یکی از این غرفه‌ها مربوط به استارتاپ‌هاست. امارات متحده عربی به عنوان یکی از بهترین‌های جهان در حوزه کارآفرینی نوین شناخته شده است و در غرفه استارتاپ جیتکس نیز سعی دارد مبتکران و نوآوران استارتاپی آینده را به جهان معرفی کند.
جیتکس ۲۰۲۲ میزبان ۵۰۰۰ شرکت از ۹۰ کشور جهان است. ۳۵ استارتاپ یونیکورن که ارزش هرکدام بیش از یک میلیارد است نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
حضور استارتاپ‌های ایرانی در جیتکس ۲۰۲۲
اخیرا رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران از حضور ۱۱ استارتاپ ایرانی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ خبر داد. او همچنین اعلام کرد که از این میان، ۱۰ استارتاپ با هزینه شخصی خود در این نمایشگاه حاضر شدند. (دنیای اقتصاد)
محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در رویداد روز فناوری ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲، به تشریح وضعیت ICT در ایران پرداخت و از وجود فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد. (دیجیاتو)
به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که طی دو هفته اخیر، اعمال محدودیت‌های شدید اینترنت در ایران، خسارت زیادی را به کسب‌وکارهای اینترنتی وارد و فعالان این حوزه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5114
اخبار مرتبط
نظرات شما