• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری دفاتر کرمان:

نیاز استان کرمان به پروازهای خارجی

رئیس جامعه حرفه ای گردشگری دفاتر استان کرمان اظهار کرد: بعد از کرونا تعدادی گردشگر خارجی به استان وارد شده اند اما استقبال خیلی خوبی نداشتیم و هنوز به نقطه گردشگری که قبل از کرونا داشتیم، نرسیده‌ایم.

سیدعباس تهامی در تحلیلی از وضعیت گردشگری استان کرمان به ایسنا می گوید: کرونا باعث رکود گردشگری شد و بیشترین آسیب در این دوران متوجه این صنعت گردید.
به گفته او، عدم تکمیل زیرساخت های الکترونیکی در استان، باعث تضعیف صنعت گردشگری کرمان در بخش فروش تور شده است. همچنین باید سایر زیرساخت های گردشگری در این خطه تکمیل شود.
طبق اعلام رئیس جامعه حرفه ای گردشگری دفاتر استان کرمان، نبود پرواز سیستمی خارجی در کرمان اصلی ترین مشکل استان در حوزه گردشگری است و حداقل از ایرلاین های داخلی و مخصوصا خارجی باید یک سورت پروازی در فرودگاه بین المللی آیت الله  هاشمی رفسنجانی داشته باشیم تا استان از این بست خارج شود.
به گزارش ایسنا، پرواز سیستمی یا پرواز برنامه ای، همان پروازهای منظمی هستند که شرکت های هواپیمایی در برنامه های خود دارند. این پروازها، برنامه و ساعت تعیین شده ای دارند و معمولاً برای دوره های طولانی مدت انجام می شوند.
او می افزاید: اگر یک سورتی پروازی «کرمان – قطر(دوحه)» داشته باشیم باید این پرواز سیستمی و برنامه ای باشد نه چارتری زیرا پروازهای چارتری به درد آژانس های مسافرتی نمی خورند.
تهامی تاکید دارد که مشکل گردشگری استان کرمان زمانی حل می شود که پروازها به صورت برنامه ای باشند و ایرلاین ها مطمئن باشند که همه بلیط های آنها در هم بخش داخلی و هم خارجی به فروش می رسد.
او با بیان این مطلب که با شرکت هواپیمایی ماهان مشکلات زیادی داریم، اظهار کرد: وجود دفتر مرکزی ماهان در کرمان معضلی برای آژانس های مسافرتی شده است زیرا پروازی روی سیستم تکمیل است و بلیط ندارد اما دفتر مرکزی جا می دهد و مدیران دفاتر و مسئولین برای تهیه بلیط به دفتر مرکزی ماهان مراجعه می کنند و ای کاش این دفتر در استان کرمان تعطیل می شد.
به اعتقاد رئیس جامعه حرفه ای گردشگری دفاتر استان کرمان، باید ایرلاین های دیگر در کرمان پرواز داشته باشند و قطعا همه ظرفیت پروازی آنها پر خواهد شد یا حداقل شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای برنامه ای زیادی در کرمان برقرار کند اما این شرکت بیشتر به چارتری روی آورده است.
او به قیمت بالای پروازهای کرمان اشاره و بیان کرد: اگر شرکت های هواپیمایی دیگر در استان کرمان سورت پروازی داشته باشند حتما قیمت های شرکت هواپیمایی ماهان شکسته می شود هرچند که باوجود قیمت زیاد بلیط ها، پرواز ماهان همیشه تکمیل است.
تهامی معتقد است: کشش در کرمان زیاد است و از همه ایرلاین ها تقاضا داریم که حتی الامکان در کرمان یک پرواز برقرار کنند.
او در ادامه با اشاره به تسهیلات گردشگری از محل تبصره ۱۸ به استان کرمان می گوید: بانک های عامل باید همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند و سنگ اندازی نکنند تا شاهد اتفاقات خوبی در بحث زیرساخت های گردشگری استان باشیم.
به اعتقاد رئیس جامعه حرفه ای گردشگری دفاتر استان کرمان، اگر زیرساخت های گردشگری استان تکمیل شود، یکی از پایه های اصلی اقتصاد کرمان در آینده گردشگری خواهد بود.
«دفاتر و آژانس های گردشگری در دوران کرونا به خواب گردشگری رفته اند که با اعطای تسهیلات و حمایت های لازم باید آنها را از این مردگی بیرون آورد.» این بخش دیگری از سخنان تهامی به ایسنا بود.
تهامی در ادامه به بازی های جام جهانی قطر اشاره کرد و افزود: مقرر بود که یک سورت پروازی از کرمان به مقصد دوحه داشته باشیم اما متاسفانه با آن موافقت نشد.
او درباره اینکه آیا تماشاگران جام جهانی قطر برای گردشگری به کرمان خواهند آمد؟ می گوید: اگر پرواز برنامه ای به کرمان داشته باشیم و همچنین بازاریابی خوبی از کرمان توسط دفاتر خدمات مسافری داخلی و خارجی صورت گیرد؛ قطعا گردشگر ورودی به استان خواهیم داشت و این امر منوط به داشتن پرواز ایرلاین خارجی هست.
رئیس جامعه حرفه ای گردشگری دفاتر استان کرمان اظهار کرد: بعد از کرونا تعدادی گردشگر خارجی به استان وارد شده اند اما استقبال خیلی خوبی نداشتیم و هنوز به نقطه گردشگری که قبل از کرونا داشتیم، نرسیده‌ایم.
به اعتقاد او، اگر برنامه ریزی خوبی در حوزه گردشگری وجود داشته باشد، درآمد گردشگری از صادرات نفت خیلی بالاتر می بود لذا باید مسئولین مربوطه حمایت لازم از این صنعت از صدور مجوز تا سایر اقدامات راداشته باشند. اما مجوزها باید هدفمند باشند و تسهیلات را به فعالان واقعی داده شود.
«مردم با دفاتر مجاز که تحت نظارت میراث فرهنگی و گردشگری یا سازمان حج و زیارت هستند، سفرهای سیاحتی و زیارتی خود را انجام دهند و گول افراد سودجویان نخورند مخصوصا در سفرهای جام جهانی قطر این موضوع مدنظر قرار دهند و اگر با تورهای غیرمجاز سفر کنند، ممکن است دچار مشکل شوند. برای رفتن به قطر حتما از طریق دفاتری که از میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دارند، اقدام کنند.» این توصیه تهامی به مردم در آستانه بازی هلی جام جهانی بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5397
اخبار مرتبط
نظرات شما