• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
نیمه خالی لیوان دیده می‌شود یا نیمه پر آن؟

فرمولی برای نقطه‌عطف شغلی شما

نقطه عطف یک شغل فراتر از رفتن از یک شرکت به شرکت دیگر یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. ریشه نقطه عطف حرفه‌ای، ذهنیت فردی است. آیا نیمه خالی لیوان دیده می‌شود یا نیمه پر آن؟...

استراتژی یا فرمولی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه افراد در نقشه راه حرفه‌ای خود حرکت کنند. موضوع، اعتماد به نفس و ایجاد ارتباطات مناسب برای شکوفایی توانایی افراد است. و همراه با شکل‌گیری نقاط عطف حرفه‌ای، لحظاتی از اضطراب، ترس و نیاز به ریسک هم به وجود می‌آید.
چند بار پیش آمده است که کسی به شما بگوید: «منتظر چه هستی؟ فقط دنبالش برو.» از بیرون، به نظر یک شاهکار کوچک است. اما، از نقطه نظر واقع‌بینانه، موضوع پیچیده‌تر است، با هک‌های ذهنی پیچیده‌ای که به شما انگیزه می‌دهد تا آن را انجام دهید.
هر کس آستانه متفاوتی برای ریسک پذیری دارد. با این حال، همه این توانایی را دارند که به فراتر از مرزهای کنج امن خود رشد کنند. همه چیز به ذهنیت برمی‌گردد. ما هر روز ریسک می‌کنیم بدون اینکه حتی آگاهانه به آن فکر کنیم. تجربیات گذشته ما نقش مهمی در نحوه حرکت ما به جلو ایفا می‌کند. در بسیاری از مواقع، این یک عادت منفی است که ما ایجاد کرده‌ایم و باید اصلاح شود.
طبیعی است که هنگام تلاش برای چیزی جدید یا قرار گرفتن در موقعیتی که انتظارش را ندارید، احساس اضطراب کنید. نکته مهم این است که اجازه ندهید این ترس، شما را فلج کند یا شما را از دستیابی به اهدافتان باز دارد. همانطور که همه افراد موفقیت را متفاوت تعریف می‌کنند، مردم ترس و شکست را نیز به تعبیر خودشان تفسیر می‌کنند. نحوه تعریف هر یک از آن کلمات، مسیر عمل شما را تعیین می‌کند.
نحوه ایجاد تاب‌آوری در برابر ریسک:
پشیمانی را رها کن
آیا پشیمانی از اقدام نکردن را می‌خواهید یا حاضرید اقدامی انجام دهید و اجازه دهید که شما را هدایت کند؟ پشیمانی جزء ذاتی ریسک کردن است. با این حال، پشیمانی‌هایی را که قبلاً دارید، بپذیرید و اجازه دهید آنها به شما انگیزه دهند تا کاری خارق‌العاده انجام دهید. پشیمانی را به پایه‌ای از درس‌های آموخته شده تبدیل کنید که به شما در تدوین یک استراتژی جدید کمک می‌کند.
عادت را تغییر بده
ایجاد یک عادت جدید بین ۲۱ تا ۳۰ روز طول می‌کشد. تغییر یک عادت در هفته و ادامه آن به مدت یک ماه ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما به مرور زمان انباشته شده و تأثیر زیادی بر موفقیت شما خواهد داشت. علاوه بر این، دستیابی به وظایف کوچک قابل مدیریت، اعتماد به نفس شما را در طول زمان افزایش می‌دهد. آن‌ها شما را برای زمانی که با یک چالش روبرو می‌شوید، آماده می‌کنند. طوری به آن نگاه کنید که گویی بر استراتژی پویایی شما می‌افزاید.
کلمات مهم هستند
شکست نیز جزء دیگری از ریسک کردن است. گفت و گوی درونی که با خودتان دارید بسیار مهم است. شما می‌توانید بیش از حد فکر کنید و از مسیر رفتن به دنبال چیزی که می‌خواهید خارج شوید، یا کلمات به شما در برداشتن نخستین قدم کمک کنند.
به آنچه می‌گویید توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید برای موقعیتی با سطح دستمزد بالاتر از وضعیت فعلی خود درخواست دهید، اما فکر می کنید، "من مهارت‌های لازم برای واجد شرایط بودن را ندارم. من هرگز استخدام نخواهم شد.» ، به یاد داشته باشید، می‌توانید این عادت خود را تغییر دهید. گفت‌وگوی درونی خود را به این صورت تنظیم کنید: «من مجموعه مهارتی دارم که برای موقعیتی که درخواست می‌کنم باارزش است و می‌توانم از پس کارهایم برآیم». این استفاده از کلمات، دوباره اعتماد به نفس شما را به اندازه کافی افزایش می‌دهد تا ریسک کنید و برای کار درخواست دهید.
وقتی بحث نقطه‌عطف به میان می‌آید، ترس مناسب است. فقط در حالت تلاش‌نکردن گیر نکنید. یک نفس عمیق بکشید. به مهارت‌هایی که در خود ایجاد کرده‌اید اعتماد کنید و ریسک کنید.
منبع: فوربس
نویسنده: چریل رابینسون
مترجم: شادی آذری حمیدیان
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6692
اخبار مرتبط
نظرات شما