• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
نرخ ۲۷.۳ درصدی بیکاری زنان کرمانی؛

عقب ماندگی کرمان در نرخ بیکاری زنان

با آنکه نرخ بیکاری مردان در کرمان پایین‌تر از متوسط کشوری است اما نرخ بیکاری زنان این دیار با نرخ کشوری همچنان فاصله بسیاری دارد...

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این زمینه می گوید:نرخ بیکاری بازار کار مردان این استان ۴.۸ درصد اعلام شده در حالی که میانگین کشوری آن حدود هفت درصد، لذا وضعیت بیکاری مردان کرمان نسبت به کشور بهتر است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا وحیدی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود: نرخ بیکاری بازار کار زنان کشور ۱۱.۴ درصد و این نرخ در کرمان ۲۷.۳ است.
وی با اشاره به روند افزایشی نرخ مشارکت استان کرمان در مقایسه با پاییز سال گذشته و رسیدن به ۳۹.۸ در سال جاری گفت: نرخ بیکاری استان نیز از ۱۱.۲ در پاییز سال گذشته به ۸.۲ رسیده و منطبق با میانگین کشوری است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به سهم بخش‌های اقتصادی از اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: سهم بخش کشاورزی در کشور از اشتغال ۱۴درصد اما در استان ۳۹.۱ درصد است.
وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش صنعت در کشور ۳۴.۶ درصد و در استان ۲۲.۵ درصد است گفت: سهم اشتغال بخش خدمات در کشور ۵۱.۱ بوده که در سطح استان کرمان ۳۸درصد است.
سرپرست سازمان مدیریت و بر نامه‌ریزی استان کرمان رتبه این استان در نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال را ۲۶ اعلام کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6880
اخبار مرتبط
نظرات شما