• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اعلام کرد

کشف و ضبط ۹۳۰ قلم شیء تاریخی در کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۹۳۰ قلم شیء تاریخی طی سال گذشته در این استان کشف و ضبط شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش زیادی داشته است...

سرهنگ سیدعلی حسینی با اشاره به دستگیری ۶۰ قاچاقچی اشیاء تاریخی در طول سال گذشته در استان کرمان اظهار کرد: در این مدت ۱۳ دستگاه فلزیاب ضبط و بیش از ۱۳۹۰ جلسه و کلاس آموزشی برای مردم، دانش آموزان و مسئولان شهرستانی در زمینه جلب مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد.
او به همکاری نیروی انتظامی با یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه این نهاد امنیتی در عملیات‌های مختلفی همچون دستگیری قاچاقچیان و کشف و ضبط اشیاء تاریخی همکاری خوبی با یگان حفاظت میراث فرهنگی داشته که جای تشکر دارد.
به گزارش ایسنا، حسینی با بیان اینکه شهرستان قلعه‌گنج دارای محوطه‌های باستانی با ارزش و متعددی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت این شهرستان در زمینه جلب مشارکت‌های اجتماعی و اهداء اشیاء تاریخی فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند که این اقدامات منجر به کسب رتبه اول قلعه‌گنج در بین شهرستان‌های استان کرمان شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7053
اخبار مرتبط
نظرات شما