• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
یک برگ برنده برای همه وجود ندارد؛

۴ مهارت واجب برای مدیران امروزی

در دنیایی که سریعتر از همیشه در حال تغییر است، قابل درک است که بسیاری از رهبران سازمان‌ها، به دنبال یک برگ برنده هستند: مهارتی که نتایج کار آنها را به طرز قابل توجهی تغییر ‌دهد...

یافتن این مهارت منحصر به فرد به عنوان یک رهبر سازمان مستلزم دانستن دو مورد است:
آنچه شما بیش از همه به آن نیاز دارید مربوط به موقعیت و مجموعه مهارت‌هایتان است، یک برگ برنده برای همه وجود ندارد که به همه مدیران به یک اندازه کمک کند.
همانطور که به دنیای در حال تغییر نگاه می‌کنید، به یاد داشته باشید که موارد زیادی در زمینه مدیریت تغییر نمی‌کند. مهارتی که بیش از همه به آن نیاز دارید، یک اصل اساسی رهبری سازمان است، نه آخرین مد روز.
۱. شفافیت ایجاد کنید
در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، نیاز به شفافیت هرگز بالاتر از این نبوده است. آیا تیم شما می‌داند اهدافش چیست؟ آیا آنها می‌دانند که از آنها چه انتظاری می‌رود؟ و مهمتر از همه، آیا شما شخصاً نسبت به این پرسش‌ها واضح فکر می‌کنید؟ البته، اگر خود شما در این زمینه شفاف نباشید، تیم شما نمی‌تواند باشد. اما حتی اگر شما در این زمینه شفاف هستید، تا زمانی که وضوح متقابل وجود نداشته باشد، فایده ندارد. هنگامی که افراد در مورد مسیر و معیار موفقیت شفاف هستند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت، ارتباطات موثرتر خواهد بود و شما محیطی را برای اعتماد و عملکرد بالاتر ایجاد خواهید کرد.
۲. معنی‌ساز باشید
افراد خواهان کاری هستند که عایدی آن بیش از یک چک حقوقی باشد. آنها می‌خواهند کاری انجام دهند که تفاوت ایجاد کند. به عنوان یک رهبر سازمان، این فرصت و مسئولیت ماست که به افراد کمک کنیم آن هدف و معنا را پیدا کنند. کمک به افراد در یافتن معنا در کارشان می‌تواند از دیدن مأموریت سازمان تا کمک به آنها در ارتباط دادن کارشان به آن مأموریت متفاوت باشد.
وقتی افراد با برقرار کردن ارتباط با معنای کارشان، وظایف خود را انجام می‌دهند، سالم‌تر، شادتر، بهره‌ورتر هستند و به جای اینکه به دنبال فرصتی جدید (با معنای بیشتر) باشند، در سازمان شما باقی می‌مانند.
۳از تمرکز محافظت کنید
بسیاری از شما احتمالا چهار کار اصلی دارید که روی آنها کار می‌کنید و هر روز، به نظر می‌رسد اولویت‌ها برای هر کدام در حال تغییر است. شاید این اعداد اشتباه باشند اما کلیت کار شما همین است. واقعیت این است که شما به تمرکز بیشتری نیاز دارید، و بی‌شک وضعیت تیم شما نیز همین است.
اگر دیوانه‌وار سعی می‌کنید خود را با فهرست کارها و اولویت‌ها همگام کنید، حتی اگر فکر می‌کنید که آرام هستید این بر تیم شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک رهبر سازمان، باید به افراد کمک کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشند. شاید تمرکز روزانه یا هفتگی تغییر کند، اما زمانی که کار خود را به فقط سه مورد (در مقابل ۳۳ مورد) محدود کنیم، همه سازنده‌تر و موفق‌تر خواهند بود. به یاد داشته باشید: اگر شما متمرکز نیستید، تیم شما نیز متمرکز نیست. آیا عدم تمرکز شما را از رسیدن به اهدافتان باز می‌دارد؟
 ۴. قهرمان فرهنگ باشید
تیم شما دارای فرهنگ است. پرسش این است که آیا این تیمی است که از اعضای خود در انجام کار به شیوه‌ای سازنده و انسانی حمایت می‌کند؟ به عنوان یک مدیر، باید به تیم کمک کنید تا در مورد آن پرسش فکر کند و اگر فرهنگ تیم خود را دوست ندارید، راه را برای تغییر فرهنگ باز کنید. فرهنگ تیم فقط با مدیری بهبود می‌یابد که به بهبود آن فکر کند، تمرکز کند و روی آن اقدام کند.
به چهار مهارت بالا نگاه کنید و دو پرسش را در نظر بگیرید:
تیم من امروز بیشتر به کدام یک از این مهارت‌های من نیاز دارد؟
چگونه می‌توانم میزان بیشتری از آن را برای تیمم فراهم کنم؟
پاسخ‌هایتان به این دو پرسش به شما وضوح، تمرکز و معنی می‌دهد و نقطه شروعی برای پیشرفت شخصی شما به عنوان یک رهبر تیم را فراهم می‌کند.
منبع: Business Management Daily
مترجم: شادی آذری حمیدیان
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7182
اخبار مرتبط
نظرات شما