• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با حضور معاون بنیاد ملی نخبگان انجام شد؛

معرفی سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان

مراسم تودیع و معارفه سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان و اعضای شورای علمی استان برگزار و دکتر قاسم سرگزی به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان معرفی شد...

 در این مراسم دکتر شهبازی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه استان کرمان به دلیل ظرفیتهایش یک استان ویژه است گفت: بنیاد ملی نخبگان مأموریتهای راهبردی و کلیدی در نظام اداری را کشور دارد.
وی اظهار داشت: بنیاد نخبگان متولی توانمندسازی، پشتیبانی، و استفاده از نخبگان کشور است و نخبگان موتور محرکه توسعه کشور هستند که یکی از روش­های میانبر توسعه کشور، استفاده از نخبگان است. معاون توسعه و مدیریت منابع ضمن اشاره به مهاجرت نخبگان تصریح کرد: مهاجرت نخبگان موضوع خیلی مهمی است و اگر از دانش و مهارت نیروی نخبه نتوانیم استفاده کنیم و فرد نخبه در داخل کشور باشد مصداق این است که مهاجرت کرده است.
دکتر شهبازی بیان کرد: مهمترین برنامه بنیاد ملی نخبگان افزایش دایره نخبگانی است و در این راستا بنیادهای استانی باید بیشتر تقویت شوند.
 در ادامه افزود: یکی از مهمترین طرح های ما جذب نخبگان در دستگاههای دولتی است که موفق به اخذ مجوز جذب 2هزار نخبه در دستگاه‌ها شده ایم.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به بورسیه صنعتی اظهار داشت؛ از دیگر برنامه های ما اولویت با رشته های علوم انسانی جهت جذب و استفاده در دانشگاهها است.
 دکتر بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان در مراسم معارفه سرپرست بنیاد نخبگان استان گفت: دیار ایران اسلامی سرزمین نخبه پرور است، پیشرفتی که در کشور حاصل شده بی‌شک حوزه نخبگی در کنار آن است.
وی افزود: ایران به یک کشور اسلامی پر قدرت در حوزه هوا و فضا تبدیل شده است، در حوزه پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم. همچنین در زمینه نانو و هسته‌ای به پیشرفت‌های قابل توجهی توسط نخبگان این مرز و بوم دست یافتیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: در کنار این استعدادها به جهاد و تلاش و ریسک پذیری نخبگان بسیار نیاز داریم و یکی از ماموریت‌های بنیاد نخبگان استان، باید اتاق فکر در حوزه اجرا باشد و متولی تشکیل اتاق فکر مخصوصا در حوزه اقتصاد و صنعت باشد و وظیفه دارد که نخبگان را در همه دستگاههای اجرایی استان ساماندهی کند.
دکتر سرگزی سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان با اعلام اینکه ما برای پیشبرد اهداف و برنامه های بنیاد نخبگان مستلزم حمایت از همه دستگاهها هستیم گفت: بنیاد نخبگان وظیفه دارد مسیر را برای نخبگان باز کند و شناسایی و الگوسازی از این عزیزان جزو برنامه های ما است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کرمان؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان بیان کرد: از برنامه های مهم ما در بنیاد نخبگان استان شبکه سازی نخبگان استان و ایجاد شور و انگیزه و نشاط و کمک به هم افزایی از برنامه هایی است، که ما در استان کرمان می خواهیم اجرا کنیم.
در پایان مراسم ضمن تجلیل از زحمات دکتر علیرضا سعیدی رییس سابق بنیاد نخبگان استان و معرفی دکتر قاسم سرگزی به عنوان سرپرست جدید بنیاد نخبگان استان، احکام اعضای شورای علمی استان توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به ایشان اهدا شد.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7359
اخبار مرتبط
نظرات شما