• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
مبلغ یارانه‌ها بیشتر می‌شود؟

جزئیات کالابرگ الکترونیک برای سه دهک اول

بعد از چند ماه کش و قوس، بالاخره طرح کالابرگ الکترونیک به صورت فراگیر برای سه دهک اول در حال اجرایی شدن است. از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها خبر می‌دهند که افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه ماهانه در دستور کار دولت قرار گرفته است...

اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است.
بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در هر ماه فراهم شده است.
جزئیات جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیک توسط دولت
علیرضا عسگریان - معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: دو سال است که اجرای این طرح آغاز و در سه مرحله به‌صورت آزمایشی انجام شده و پایلوت سوم آن تقریباً کشوری بوده است. البته اگر قرار است به‌صورت سراسری و قطعی اجرا شود باید زیرساخت‌های مورد نظر فراهم شود.
وی به تسنیم گفت: وزارت رفاه بالغ بر 90 درصد آمادگی اجرای طرح کالابرگ را به‌صورت سراسری دارد. در زمان حاضر توانسته‌ایم حداقل در 48 هزار نقطه در کشور با فروشگاه‌ها و از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای به توافق برسیم.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت بنا دارد این طرح را به‌صورت جدی اجرا کند که به گروه‌های مختلف مخصوصاً گروه‌های محروم و دهک‌های پایین کمک شود. او گفته البته وزارت رفاه نقطه‌یابی‌هایی را انجام داده و امیدواریم طی چند روز آینده میزان آمادگی‌مان به 95 الی 99 درصد برسد و اگر دولت اعلام کند، حاضریم زیر اجرای طرح برویم.
عسگریان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال قبل از اتمام فصلی که در آن قرار داریم مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم و در این مرحله به‌احتمال زیاد غیر از یارانه مبالغی هم برای کمک به سه دهک اول پرداخت شود.
تسنیم همچنین نوشته که افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ماهانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7450
اخبار مرتبط
نظرات شما