• جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024

  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024
تبدیل شدن به یک رهبر موثر تیم؛

۷ درس مدیریتی برای موفقیت در توسعه کسب‌وکار

رهبری تیم، کیفیتی است که در برخی افراد بصورت ذاتی نهفته است، اما برخی دیگر باید تلاشی آگاهانه در جهت کسب آن انجام دهند. تبدیل شدن به یک رهبر موثر تیم، می‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست یک کسب‌وکار یا تیم باشد...

به همین دلیل، آموختن از تجربیات و بدست آوردن دیدگاهی برای کمک به طی مسیر موفقیت ضروری است. نشریه معتبر فوربس در مقاله‌ای هفت درس کلیدی برای رهبری تیم را مورد بحث قرار داده است که می‌تواند به افراد در دستیابی به موفقیت در توسعه کسب‌وکارشان کمک کند.
۱. خودتان را بشناسید و نسبت به زیروبم شخصیت خود آگاهی داشته باشید
نخستین درس در رهبری این است که خودتان را بشناسید. این به معنای کاوش در تجربیات و افکار خود برای پذیرش کامل خود است. استفاده از نقاط قوت، ضعف، معایب و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند به شما در رسیدن به موفقیت و افزایش عزت نفس شما کمک کند. این شیوه‌ها همچنین می‌توانند به شما در ایجاد اعتمادبه‌نفس و ایجاد سبک رهبری بهتر تیم کمک کنند.
۲. تمرکز لیزری داشته باشید و کنجکاو باشید
امروزه تمرکز داشتن، یک ابرقدرت است. برای اینکه خودتان را از رقابت رها کنید و نتایج نجومی به دست آورید، به یک ذهن متمرکز نیاز دارید. عدم تمرکز می‌تواند منجر به حواس‌پرتی شود و در دراز مدت مانع تحقق نتایج مورد انتظار شود. برای ایجاد برتری در یک قابلیت، مهم است عامدانه انتخاب کنید که در درازمدت روی چه چیزی تمرکز کنید، زیرا اتلاف وقت بر روی علایق نامشخص می‌تواند مضر باشد.
۳. امور مربوط به منزل خود را سامان دهید
مراقبت از امور شخصی منزل برای ادامه مسیر و دستیابی به اهداف بسیار مهم است. آسان است که اجازه دهید مسایل کوچک بی توجه رها شوند، اما آنها می‌توانند به سرعت به مسائل بزرگتر تبدیل شوند. اطمینان حاصل کنید که خود را در این زمینه مسئول نگه داشته‌اید و در رسیدگی به هر چیزی که نیاز به توجه دارد، از جمله سلامت، تناسب اندام و روحیه و معنویات، نظم و انضباط را تمرین کنید.
۴. یاد بگیرید که ببخشید تا پیشرفت کنید
بخشش، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به پیشرفت در زندگی کمک کند. نگه داشتن رنجش و تلخی آسان است، اما در نهایت، این احساسات منفی تنها به کسی که آنها را در خود نگه می‌دارد آسیب می‌زند. یادگیری بخشش نه تنها برای دیگران بلکه برای خودتان نیز مفید است. وقتی دیگران را می‌بخشید، بار عاطفی را که حمل می‌کنید رها می‌کنید و به خود اجازه می‌دهید که ادامه دهید. به همین ترتیب، اگر بتوانید خود را به خاطر اشتباهات و کاستی‌های گذشته ببخشید، بهتر می‌توانید احساس شرم و گناه را کنار بگذارید و انرژی خود را روی دستیابی به اهداف خود متمرکز کنید.
۵. کنجکاو بمانید و یک ذهنیت مبتنی بر رشد را در پیش بگیرید
ذهنیت رشد شامل توسعه توانایی‌های فردی از طریق وقف کار شدن و سختکوشی است. این طرز فکر برای موفقیت در توسعه کسب‌و کار بسیار مهم است. کنجکاو ماندن و ذهن باز برای رشد ضروری است. یک رهبر تیم هرگز نباید یادگیری را متوقف کند و باید به دنبال تجربیات و چالش‌های جدید باشد. برای توسعه و اجرای یک ذهنیت مبتنی بر رشد، پذیرش چالش‌ها، اتخاذ نگرش مثبت و اولویت دادن به یادگیری و بهبود مهم است. این ممکن است شامل تعیین اهداف، جستجوی بازخوردها و امتحان چیزهای جدید خارج از منطقه امن شما باشد.
۶. ارتباط موثر و گوش دادن فعال
رهبران تیم‌ها برای موفقیت باید یاد بگیرند که ارتباط موثر برقرار کنند. آنها باید بتوانند چشم‌انداز، اهداف و انتظارات خود را به وضوح بیان کنند. گوش دادن فعال به همان اندازه مهم است. یک رهبر سازمان باید به اعضای تیم، مشتریان و ذینفعان گوش دهد و بازخورد آنها را مد نظر قرار دهد. این اطلاعات می‌تواند به آنها درک عمیق‌تری از انگیزه اعضای تیم و مشتریان بدهد و در نتیجه نتایج بهتری حاصل شود.
۷. رهبری تیم از طریق الگوسازی
رهبری تیم از طریق الگوسازی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که یک رهبر تیم در اختیار اعضای تیم خود قرار می‌دهد. رهبری که رفتاری را که از دیگران انتظار دارند خود به عنوان الگو اجرا می‌کند، اعتماد و احترام را بر می‌انگیزد. اگر رهبران تیم سخت کار کنند، صادق باشند و درستکاری داشته باشند، احتمالاً تیم خود را تشویق می‌کنند که همین کار را انجام دهند.
رهبری تیم سفری است برای کشف خود، تمرکز، نظم و بخشش. با پذیرش این هفت درس کلیدی برای موفقیت در توسعه کسب و کار، می‌توانیم پایه‌ای قوی برای رشد شخصی و حرفه‌ای خود ایجاد کنیم و خود و دیگران را به سمت تعالی سوق دهیم. بیایید متعهد شویم که رهبران بهتری شویم و دیگران را برای انجام همین کار تشویق کنیم.
منبع: فوربس/ فردای اقتصاد
مترجم: شادی آذری حمیدیان
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7487
اخبار مرتبط
نظرات شما