• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
«بازخورد» بخش مهم فرآیند ایجاد خلاقیت در کار؛

۶ نکته درباره استفاده موثر از نظرات دیگران

جمع آوری نظرات دیگران یا "بازخورد" درباره کار شما، بخش مهمی از فرآیند ایجاد خلاقیت در کار است، اما به دست آوردن بازخورد موثر ممکن است چالش برانگیز باشد. چگونه می‌توان به بهترین نحو ممکن از نظرات دیگران استفاده کرد؟ در رابطه با جمع‌آوری هوشمندانه بازخورد، دانستن شش نکته ضروری است:

درخواست برای گرفتن بازخورد را در زمان مناسب انجام دهید: یک بار در ابتدای فرآیند وقتی که به کار خود وابستگی و تعلق خاطر ندارید و بار دیگر در پایان فرآیند وقتی که بیشتر به جهت دادن و بهبود کارتان مشغول هستید.
به افرادی که باید از آنها بازخورد دریافت کنید توجه داشته باشید: از طرفداران و حامیان خود برای افزایش اعتماد به نفس و از منتقدان برای بهبود مقاومت و انعطاف پذیریتان استفاده کنید. از افرادی که با کارتان آشنایی ندارند یا از متخصصان زمینه خود نظر بگیرید تا نیازهای مخاطبان را پیش‌بینی کنید.
با دقت بیشتری به نکاتی که باید از آنها بازخورد دریافت کنید توجه کنید: نکات خاصی که باید درباره آن بازخورد دریافت کنید را به طور واضح بیان کنید تا بازخورد مفید باشد و فردی که نظر می‌دهد، راحت تر بتواند اظهار نظر کند.
در مورد محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هستید صادق باشید: هر گونه محدودیتی که ممکن است تاثیری بر روی کار شما بگذارد را مطرح کنید تا فردی که بازخورد می‌دهد، بتواند با در نظر گرفتن آن محدودیت‌ها، در ارایه بازخورد خود، کمکتان کند.
گوش دادن به بازخورد بدون وقفه: به عنوان یک شنونده، فعالانه گوش دهید، سوالاتی را بپرسید تا بازخوردی که ارائه می‌شود را بهتر درک کنید و یادداشت برداری کنید.
بازخورد دریافت شده را در کار خود اعمال کنید: با استفاده از بازخوردها، کارتان را بهبود ببخشید و به جلب رضایت مخاطبانتان و افرادی که بازخورد داده‌اند، کمک کنید.
منبع: storytellingwithdata/فردای اقتصاد
نویسنده: کول نافلیک
مترجم: فائزه سمیع
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7531
اخبار مرتبط
نظرات شما