• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
سهام مارتی در بازار بورس نیویورک عرضه می‌شود؛

استارتاپ ترکیه‌ای تاریخ‌ساز شد

استارتاپ مارتی که خدمات حمل‌و‌نقل در ترکیه ارائه می‌دهد، به موفقیتی بزرگ دست پیدا کرد و وارد بازار بورس نیویورک شد...

شورای بازرگانی آمریکا-ترکیه که زیر نظر اتاق بازرگانی ایالات متحده فعالیت می‌کند، رسما اعلام کرد استارتاپ ترکیه‌ای Marti Technologies در بازار بورس نیویورک فهرست شده؛ نخستین باری است که عرضه‌ی اولیه‌ی سهام یک شرکت ترکیه‌ای در بازار بورس نیویورک انجام می‌گیرد.
مارتی که در سال ۲۰۱۸ بنیان‌گذاری شد و خدمات حمل‌و‌نقل شهری ارائه می‌دهد، اولین استارتاپ ترکیه‌ای است که به‌صورت انحصاری در بازار بورس نیویورک فهرست می‌شود. اضافه‌شدن مارتی به بازار بورس نیویورک، اتفاقی مهم در تاریخ تجارت ایالات متحده و ترکیه به‌شمار می‌آید. این دو کشور از سال ۲۰۱۹ حجم تجارت دوجانبه را بیش‌از ۷۰ درصد افزایش داده‌اند.
مارتی از مدت‌ها پیش با شرکت‌های آمریکایی صنعت فناوری برای افزایش تعداد مشتریانش کار می‌کند. این شرکت همچنین نظر برخی از سرمایه‌گذاران آمریکایی را برای گسترش برنامه‌هایش جلب کرده؛ یکی از سرویس‌های جذاب مارتی، حمل‌و‌نقل اشتراکی ازطریق وسایل نقلیه‌ی برقی دوچرخ است.
مدیر اجرایی شورای بازرگانی آمریکا-ترکیه می‌گوید شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی به حمایت از رشدِ مداوم استارتاپ‌های نوآور ترکیه ادامه می‌دهند. او می‌گوید ترکیه فرهنگ کارآفرینی و اکوسیستم پیشرفته‌ی هیجان‌انگیزی در حوزه‌ی فناوری دارد.
بنیان‌گذار و مدیرعامل مارتی می‌گوید تبدیل‌شدن به یک شرکت سهامی عام قدمی در راستای دست‌یابی به هدف اصلی است؛ یعنی تبدیل کردن مارتی به یک سوپر اپلیکیشن حمل‌و‌نقل: «ما همچنین مفتخریم تا شرایط را برای رابطه‌ی تجاری سرمایه‌گذاران آمریکایی و سایر استارتاپ‌های ترکیه‌ای تسهیل کنیم
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8094
اخبار مرتبط
نظرات شما