• یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024

  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024
جشن خرما، پسته و رالی کمپرها؛

۳ جشنواره شهریورماه بم

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بم گفت: این شهرستان در شهریور ۱۴۰۳ میزبان سه جشنواره با عناوین جشن خرما، پسته و همایش رالی تور کمپرهای گردشگری خواهد بود...

مسعود قمری اظهار داشت: در نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری سه جشنواره در سطح ملی و منطقه‌ای انجام شد.
وی افزود: جشن خرما امسال طبق روال سال‌های گذشته با پایان فصل برداشت این محصول در شهرستان بم برگزار می شود و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مفرح هنری خواهد بود.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم بیان کرد: جشن خرما امسال از تاریخ ۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار خواهد شد.
جشنواره پسته نخستین بار در بم
وی تصریح کرد: جشنواره پسته امسال نیز برای اولین بار به همت بخشداری دِهبَکری و دهیاران این بخش در منطقه ابارق برگزار می‌شود؛ این جشنواره با هدف معرفی مناطق پسته‌خیز شهرستان و بهره‌برداری بهتر از این ظرفیت در ۱۶ شهریور ماه سال‌جاری در روستای ابارق برگزار خواهد شد.
رالی خشت تا خشت
قمری ادامه داد: همایش رالی تور کمپر و کاروان‌های گردشگری ایران نیز با عنوان «خشت تا خشت» توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان کرمان از شهرستان بم آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، وی خاطرنشان کرد: در این برنامه حدود ۳۰۰ نفر از طبیعت‌گردان با ۱۰۰ خودرو کمپر و کاروان از سراسر کشور در ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ به بم سفر می‌کنند و پس از ۲ شب نمایش عمومی و بازدید از ارگ تاریخی بم و ارگ جدید، سفر درون‌استانی خود را به سمت راین، ماهان و رفسنجان آغاز خواهند کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11999
اخبار مرتبط
نظرات شما