• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
در هفتمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت انجام شد؛

افتتاح سایت لوت‌شناسی دکتر مستوفی

به مناسبت هفتمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت، سایت لوت‌شناسی دکتر احمد مستوفی با حضور امام جمعه شهداد، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه گردشگری در هتل پایاب شهداد افتتاح شد...

فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ابتدای این مراسم بیابان لوت و ظرفیت‌های گردشگری شهداد را برای استان با اهمیت خواند و گفت: شهداد یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورودی به بیابان لوت و مقصد گردشگران داخلی و خارجی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش شهداد افزود: اعتبارات خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری شهداد و بیابات لوت در نظر گرفته شده که به زودی تامین می‌شود.
فعالی با بیان اینکه در حوزه بازسازی آثار تاریخی بخش شهداد اقدامات خوبی انجام شده و پرونده چند بنای ارزشمند آن نیز برای ثبت ملی در حال تکمیل است، گفت: در حال حاضر گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های شهداد وارد منطقه می‌شوند که خوشبختانه برای اقامت آنها با مشکلی مواجه نیستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: با راه‌اندازی سایت لوت شناسی دکتر احمد مستوفی، مردم و گردشگران بیشتر با بیابان لوت و شگفتی‌های آن آشنا می‌شوند و از دست اندرکاران برای ایجاد این سایت تشکر می‌کنم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فعالیت‌های مرحوم دکتر مستوفی در زمینه بیابان لوت افزود: دکتر مستوفی به تمام نقاط کویری و بیابانی ایران سفر کرده بود و چندین کتاب در معرفی کویرها و بیابان‌های ایران از او به یادگار مانده است از جمله این کتاب‌ها می‌توان به شهداد و جغرافیای تاریخی دشت لوت و کتاب‏ حوضه مسیله اشاره کرد.
فعالی خاطرنشان کرد: دکتر مستوفی ۵۰ سال پیش، تمام تلاش خود را به کار برد تا ارزش‌های لوت را برجسته و به همگان بشناساند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8066
اخبار مرتبط
نظرات شما