• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
۹ تعاونی برتر و سه تعاونی شایسته تقدیر؛

تعاونی‌های برتر استان کرمان معرفی شدند

در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان از ۹ تعاونی برتر و سه تعاونی شایسته تقدیر، تجلیل شد. حدود۶ هزار تعاونی در سطح استان کرمان فعال است که ۳۵۰۰ نفر در آنها به صورت مستقیم شاغل هستند...

از طرح‌های ‌برتر و کاربردی تعاونی‌ها استقبال می‌کنیم
استاندار کرمان، تعاونی‌ها را بخش مهمی از اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: از طرح‌های ‌برتر و کاربردی تعاونی‌ها استقبال می‌کنیم.
محمدمهدی فداکار ظهر امروز سه‌شنبه 18 مهر ماه در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان، تعاونی‌ها را بخش مهمی از اقتصاد کشور معرفی کرد و افزود: اوایل انقلاب، تعاونی‌ها رونق زیادی داشتند، در دوره‌ای هم تقویت شدند و وزارتخانه‌ای برای آنها شکل گرفت، اما دوباره به حاشیه رفت و حذف شد.
وی بیان کرد: تعاونی‌ها ظرفیت خوبی از اشتغال تا سهامداری و مزیت‌هایی است که در قالب قانون برای آنها دیده شده و در حوزه‌های مختلف تولیدی، خدماتی، معدن، گردشگری و کشاورزی کار ارائه می‌دهند.
استاندار کرمان از تجربه‌ موفق تعاونی‌ها در استان و معرفی به عنوان شرکت‌های برتر نیز یاد کرد و گفت: امسال از مجموع ۱۴ تعاونی برتر کشوری دو شرکت مربوط به کرمان است
فداکار اظهار داشت: تعاونی‌های موفق از مدیران موفق بهره‌مند هستند. اصل مدیر موفقی است که در مجموعه حضور دارد و همه ظرفیت‌های قانونی و محیطی را به کار می‌گیرد.
استاندار کرمان، ظرفیت نیروی انسانی موفق در تعاونی‌ها را ارزشمند دانست و گفت: از طرح‌های ‌برتر و کاربردی تعاونی‌ها استقبال می‌کنیم، تجربه‌های خوبی در تعاونی‌ها وجود دارد که می‌توانند کمک دهنده باشند.
وی تصریح کرد: در حوزه تامین مالی برای تعاونی‌ها، بیمه و مالیات آنها پیگیر خواهیم بود.
امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، شرایط استان به لحاظ تعاونی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اما این مسئله در جامعه دیده نمی‌شود و تنها تعاونی‌های مسکن شناخته شده هستند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها بیان کرد: نزدیک به 6 هزار تعاونی فعال با 60 هزار فرصت شغلی در استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت سرزمینی استان باید تعاونی بیشتری داشته باشیم.
حسن‌زاده، را‌ه‌اندازی تعاونی‌ها متناسب با نیاز، دانش و ظرفیت داخلی استان و ورود آنها در ارتباط صنایع بزرک و کوچک را مورد تاکید قرار داد.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان از ۹ تعاونی برتر و سه تعاونی شایسته تقدیر، تجلیل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،مجتبی مصباح گفت: ۵۸۵۶ تعاونی در سطح استان کرمان فعال است و بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند که ۳۵۰۰ نفر در تعاونی‌ها به صورت مستقیم شاغل هستند.
وی بیان کرد: سال گذشته بالاترین صادرات محصولات در سطح کشور در حوزه تعاونی‌ها از شرکت‌های تعاونی استان کرمان بوده است.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8977
اخبار مرتبط
نظرات شما