• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
از نگاه مدیران ثروت جهانی؛

فرصت های سرمایه گذاری در سال 2024

سرمایه گذاران به محیط اقتصادی جهانی سال آینده با نرخ های بهره بالاتر، تنش های ژئوپلیتیکی بیشتر، رشد اقتصادی ضعیف تر و توأم با نااطمینانی های فزاینده نگاه می کنند. در چنین فضایی، مشاوران سرمایه گذاری برتر و موسسات بزرگ مدیریت ثروت به دنبال کدام استراتژی‌ها و سرمایه گذاری در کدام دارایی‌ها هستند؟...

بسیاری از نهادهای سرمایه گذاری برتر، توصیه به مدیریت فعال پرتفوی‌ها برای سال 2024 می کنند.
این تصویر، چکیده ای از چشم‌انداز سرمایه‌گذاری موسسات بزرگ مختلف مانند گلدمن ساکس، جی پی مورگان، UBS و موارد دیگر در سال 2024 را ارائه می دهد.
سرمایه را به کار بگیرید و از نقد ماندن پرهیز کنید
سرمایه‌گذاری در سال 2024 چالش‌ها و ریسک‌های خود را دارد. با این حال، بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذاری برتر اتفاق نظر دارند که محیط جدید اقتصاد کلان با نرخ‌های بهره بالاتر و تورم بالا، نگهداری وجه نقد را به همان اندازه مخاطره‌آمیز می‌کند.
بسیاری از چشم انداز ها پیشنهاد می کنند که به اصول اولیه استقرار پول نقد در دارایی های اصلی بازگردیم: اوراق قرضه با کیفیت بالا برای قفل کردن بازدهی بالا و سهام مقاوم در برابر رکود با ترازنامه قوی.
با وجود کاهش محتمل نرخ های بهره سیاستی در سال 2024، احتمالاً نرخ‌های بهره همچنان بالا خواهد ماند که این بازدهی واقعی و اسمی اوراق قرضه کم ریسک با چشم‌انداز درآمدی جذاب را به دنبال خواهد داشت.
مؤسساتی مانند بلک راک و بانک آمریکا فرصت موجود در اوراق قرضه مرتبط با تورم مانند اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS) را خاطرنشان می کنند، که درآمد مناسبی را در حدود 2 درصد در دوره های مختلف ارائه می دهند و در عین حال در برابر تورم نیز محافظت می کنند.
کسب سود مثبت و قابل توجه پس از تورم در اوراق بهادار تضمین شده توسط دولت ایالات متحده، یک تسکین خوشایند برای پس انداز پس از سال ها سرکوب مالی است. ( بانک آمریکا)
کدام سهام در سال 2024 برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟
وقتی صحبت از سهام می شود، بسیاری از موسسات مالی، طرفدار شرکت های بزرگ با ترازنامه قوی هستند که در صورت تحقق رکود، می توانند در برابر رکود احتمالی مقاومت کنند.
ما فکر می‌کنیم که در دنیای «نرخ‌های بالاتر برای طولانی‌تر»، شرکت‌های بزرگ‌تر و دارای ترازنامه قوی احتمالاً هنوز هم می‌توانند به طور متوسط عملکرد مطلوب خود را ادامه دهند. ( گلدمن ساکس)
هوش مصنوعی فرصت های بزرگی را ارائه می دهد
اگر یک موضوع سرمایه گذاری مشترک وجود داشته باشد که بسیاری از مؤسسات به دنبال سرمایه گذاری گسترده در آن هستند، آن فرصت بالقوه بزرگی است که هوش مصنوعی به بازار ارائه می دهد.
از رهبران هوش مصنوعی مانند مایکروسافت، متا و آلفابت تا ارائه دهندگان سخت افزار و پایگاه های داده اصلی، پیشرفت مداوم هوش مصنوعی و زیرساخت های آن راه های سرمایه گذاری مختلفی را ارائه می دهد.
ذینفعان اصلی انقلاب هوش مصنوعی قبلاً شاهد رشد گسترده ای در ارزش بازار خود در سال 2023 بوده اند، اما با ورود به مراحل بعدی ساخت، همچنان فرصت های بالقوه ای وجود دارد. (سیتی گروپ)
تنوع در لایه‌های پشتیبان فناوری هوش مصنوعی مانند زیرساخت ابری و داده، به طور کلی بخش فناوری را در سال 2024 مورد علاقه بسیاری قرار داده است.
سرمایه‌گذارانی که مایل به ریسک بیشتر در صنعت خاص هستند، می‌توانند به بخش‌هایی با بالاترین پتانسیل برای بهره‌وری از مزایای بهره‌وری هوش مصنوعی و اثرات پایین دستی مانند فین‌تک، روباتیک و امنیت سایبری نگاه کنند.
ما شاهد تداوم انعطاف‌پذیری درآمد بخش فناوری هستیم و انتظار داریم که محرک اصلی رشد کل سود شرکت‌های ایالات متحده در سال 2024 باشند (بلک راک)
تنوع جهانی در میان تکه تکه شدن ژئوپلیتیک
در حالی که چشم انداز ژئوپلیتیکی دوقطبی، سال آینده خطرات زیادی را به همراه دارد، بسیاری از موسسات نیز در حال شناسایی ذینفعان این نظم جهانی در حال تغییر هستند.
تنوع جهانی ممکن است به ارزش پرتفوی ها اضافه کند، زیرا اقتصادها از هم جدا می شوند و با سرعت خودشان حرکت می کنند (گلدمن ساکس)
هند و مکزیک در بسیاری از چشم‌اندازها بهترین گزینه‌ها هستند، زیرا هر دو کشور نوظهور دارای پتانسیل های بلندمدت قوی هستند. جمعیت هند، چشم‌انداز رشد بزرگی را ارائه می‌دهد و این در حالی است که زنجیره‌های تامین و تجارت کشورهای غربی به طور بالقوه به دور شدن از چین ادامه می‌دهند.
از سوی دیگر، به نظر می‌رسد مکزیک آماده بهره‌مندی بیشتر از روند فزاینده حضور شرکت‌های آمریکایی در تولید و عملیات در این کشور است، به طوری که پزو در سال 2023 نسبت به ایالات متحده 13 درصد افزایش یافته است.
هند و مکزیک احتمالا از تغییر جهت گیری طولانی مدت زنجیره های تامین جهانی و در نتیجه گسترش ظرفیت تولید داخلی خود سود خواهند بود (بانک آمریکا)
در نهایت، هم ارز ژاپن و هم سهام آن گزینه مشترکی برای تنوع بخشیدن به بازارهای توسعه یافته هستند، به طوری که موسسات مختلف به ارزش گذاری جذاب و رشد درآمد آن اشاره می کنند که توسط سیاست های مالی و پولی تقویت شده است.
منبع: ویژوال کپیتالیست

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9834
اخبار مرتبط
نظرات شما