حمید زادبوم، مسئولیت حوزه تجارت خارجی را با توجه نامگذاری سالجاری به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و همچنین ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی معظمله، مضاعف دانست و با توجه به مشکلات فرا روی توسعه صادرات و تجارت خارجی کشور، توجه به ظرفیتهای بالقوه و بالفعل استانها و نواحی کشور را بسیار با اهمیت عنوان کرد.
وی افزود: اهمیت این مسئولیتهای محوله به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در حوزههای مختلف به گونهای است که باید با تشکیل معاونت بازرگانی خارجی و تربیت نیروهای متخصص، توجه بیشتری به تجارت خارجی و توسعه صادرات کرد.
معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تنوع و تعدد موضوعات مرتبط با تجارت خارجی، احیای معاونت توسعه تجارت خارجی در چارت سازمانهای صنعت، معدن و تجارت را بیش از پیش ضروری کرده است، گفت: پیگیریها و مکاتبات لازم با دستگاههای متولی در حال انجام است تا با احیای معاونت توسعه بازرگانی خارجی در سازمانهای صمت، فعالیتهای مربوط به تجارت خارجی به صورت مستقل و زیر نظر روسای این سازمانها انجام پذیرد.
زادبوم در پایان، ضمن قدردانی از وزارت کشور، ابلاغ بخشنامه وزیر کشور به استانداران سراسر کشور و تاکید بر اهمیت صادرات غیرنفتی به عنوان پیشران توسعه را ارزشمند توصیف کرد و گفت: مکاتبات لازم با استانداران سراسر کشور انجام شده تا نسبت به احیای کارگروه توسعه صادرات در آن دسته از استانهایی که کارگروه فوق به صورت مستقل وجود ندارد، اقدام شود.