• چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024

  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024
همزمان با هفته پژوهش گشایش یافت؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کرمان

مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران برگزارشد...

دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر و دبیر ستاد هفته پژوهش با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: هفته پژوهش هرساله برای ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه است و امسال هم که سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است باید این هفته پررنگ‌تر و با شکوه‌تر برگزارشود.
رئیس دانشگاه معین استان افزود: دانشگاه‌ها امروزه بحث تعامل با جامعه و صنعت را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بتوانند با استفاده از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی نیازهای و مسائل جامعه را حل کنند.
دبیر ستاد هفته پژوهش استان خاطرنشان کرد: در راستای هفته پژوهش برنامه‌هایی از جمله: تجلیل از پژوهشگران برتر، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی و فناورانه و نمایشگاه جشنواره دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.
اکبری‌فرد تصریح کرد: ریشه همه مسائلی که در توسعه وجود دارد از آموزش شروع می‌شود و اگر آموزش درست در جامعه نهادینه شود نهایتا جامعه به یک درخت تنومندی در قالب توسعه تبدیل خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،وی افزود: توسعه باید با کار میدانی و ایده‌ها صورت بگیرد و امری است که باید با رشد همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همراه شود تا به یک توسعه کامل و همه جانبه برسیم و برپایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی و ظرفیت‌های منطقه‌ای بتوانیم به پیشرفت‌هایی در جامعه شاهد باشیم.
شایان ذکر است: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران واقع در ابتدای اتوبان هفت باغ علوی از تاریخ 13 لغایت 16 آذرماه برپا خواهد بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5728
اخبار مرتبط
نظرات شما