• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
8 نکته برای راه اندازی موفق یک استارتاپ؛

از کدام خطرها باید دوری کرد؟

می خواهید کسب وکار خودتان را راه بیندازید؟ خوب است اما باید از این خطرها دوری کنید...

وقتی تصمیم می گیرید کسب وکاری را راه بیندازید، صرفا کارآفرین بودن را انتخاب نمی کنید. راه اندازی کسب وکار یعنی درگیری شبانه روزی با چالش های بی شمار. اما در محیط کسب وکار فضا به این اندازه ناشناخته نیست که نتوان گفت چه چالش هایی انتظار شما را می کشد و ممکن است با چه خطرهایی رو به رو شوید. سایت کارآفرین 8 مورد از این خطرها را فهرست کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
1.بیشتر بر محصول تمرکز می کنید تا درست کردن یک گروه قوی
حضور یک گروه خوب در سازمان کسب وکار شما، پیش از یک محصول خوب اهمیت دارد. بنابراین اگر ایده خلاقانه ای دارید، پیش از به ثمر نشستن محصول به جمع کردن آدم های نوآور در کنار خودتان فکر کنید.
2.از اینکه درخواست کمک کنید، می ترسید
خیلی زود در جهان کسب وکار می فهمید که هیچ کس مثل جزیره عمل نمی کند. سفر کسب وکار، یک سفر انفرادی نیست. به همین دلیل باید از دیگران بخواهید به شما سرمایه بدهند. اما این تنها جایی نیست که مجبورید روی کمک دیگران حساب کنید. گاهی صاحبان سرمایه به دلیل عدم درک و فهم مناسب از کسب وکار شما، تمایلی به سرمایه گذاری ندارند. اینجاست که باید از تجربه دیگر موارد موفق در محیط کسب وکار استفاده کنید. از اینکه از آن ها کمک بگیرید نترسید.
3.نمی دانید چطور باید یک کسب وکار واقعی را هدایت کرد
مردم فکر می کنند راه اندازی یک کسب وکار یعنی بتوانی چیزی را بسازی و به دیگران بفروشی. این درحالی است که آن ها از چالش های مالی، چگونگی معامله با مشتریان و چگونگی تامین مواداولیه بی خبرند و به آن فکر نمی کنند. اگر در این دسته از مردم جای می گیرید، شرکت شما به جایی نمی رسد و خیلی زود شکست می خورید.
4.برندسازی شما خوب نیست و نامی که انتخاب کرده اید ضعیف است
اسم استارتاپ باید به یاد بماند و به آسانی تلفظ شود. اسم استارتاپ باید به آسانی نوشته شود و درک معنای آن برای دیگران سخت نباشد. نکات بسیاری درباره انتخاب اسم و برندسازی در این زمینه وجود دارد. اگر به آن ها توجه کنید از خطر افتادن به چاله اسم بد و برند نامناسب در امان می مانید.
5.بر انجام کارها و وظایف اشتباه تمرکز می کنید
تمرکز بر بازار، مشتریان، گروه، محصول و فرهنگ شرکت است که درست است نه چیزهای دیگر. اگر روی بخش هایی که اهمیتی ندارد تمرکز کنید، به طور حتم راه به جایی نمی برید.
6.صبر ندارید
صبر از مهم ترین عوامل در کار استارتاپی است. اگر ایده ای دارید و می خواهید خیلی زود آن را اجرا کنید، خوب است. اما باید بدانید که صبر نقشی کلیدی در توسعه کسب وکار شما ایفا می کند.
7.برای شناخت رقبا وقت نمی گذارید
تا از رقبا و عملکرد آن ها آگاه نشده اید، بهتر است تصمیمی نگیرید. چراکه این تصمیم براساس داده های ضعیف شکل می گیرد و اجرا می شود.  چنین تصمیمی به طور حتم شما را به نتایج ضعیف می رساند. باید بدانید کدام شرکت ها با شما رقابت می کنند. آگاهی به اندازه کافی و کامل در این زمینه کمک می کند شرکت را در مسیر موفقیت قرار دهید.
8.پیش از آنکه تلاش کنید، ناامید می شوید
شکست را نباید علامت ادامه ندادن دید. شکست درواقع یک فرصت است، فرصتی برای رشد. شکست یک تجربه است و درس هایی که از هر تجربه می گیرید، باید به ادامه تلاش بینجامد نه ناامیدی.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6454
اخبار مرتبط
نظرات شما