• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
4 پیشنهاد فوربز

چطور استارتاپ راه بیندازم، وقتی پول ندارم؟

اگر ایده ای دارید و پولی ندارید، باید بدون هزینه کردن، این پول را جور کنید. نکته مهم در کسب وکارهای نوپا، ساختن نسخه ای اولیه از محصول یا خدمات برای اعتبارسنجی است. هرچند این کار ممکن است به نظر گران تمام شود، اما در بسیاری از موارد، راه هایی برای گذر از این مرحله، با کمترین هزینه وجود دارد...

هیاهوی رسانه ها درباره جذب سرمایه در استارتاپ ها، ممکن است بعضی صاحبان ایده را درباره آغاز کسب وکارشان دچار تردید کند. اینکه در مرحله طرح ایده، همه تلاش خود را به جذب سرمایه معطوف کنید، یک اشتباه بزرگ است. به ویژه زمانی که گزینه ای برای خروج موفق سرمایه گذار در طرح کسب وکارتان وجود ندارد. سرمایه گذاران تنها زمانی حاضرند خطر کنند که کششی واقعی در کسب وکاری وجود داشته باشد. این کشش نسبت به محصول یا خدمت، پس از مرحله اعتبارسنجی ایده خود را نشان می دهد. بنابراین، صاحب ایده باید مرحله اعتبارسنجی ایده اش را بدون جذب سرمایه خارجی بگذراند.
اگر ایده ای دارید و پولی ندارید، باید بدون هزینه کردن، این پول را جور کنید. نکته مهم در کسب وکارهای نوپا، ساختن نسخه ای اولیه از محصول یا خدمات برای اعتبارسنجی است. هرچند این کار ممکن است به نظر گران تمام شود، اما در بسیاری از موارد، راه هایی برای گذر از این مرحله، با کمترین هزینه وجود دارد. عبدو ریانی در فوربز به چند راه برای صاحبان ایده ای که پول ندارند، اشاره کرده است.
او می نویسد فروش چیزی بدون داشتن چیزی، این روزها به استانداری در فضای صنعت تبدیل شده است. یکی از راه های امن برای اعتبارسنجی ظرفیت ایده ها همین است. ساختن یک صفحه برای فروش در فضای مجازی به دانش فنی خاصی نیاز ندارد و  ابزارهای زیادی برای ساخت این صفحه ها وجود دارد.
هم چنین می توان از ابزارهای بدون کد استفاده کرد. این ابزارها در سال 2023 بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. هوش مصنوعی به کمک آمده و ظرفیت های این ابزارها را توسعه داده است. با استفاده از این ابزارها امکان آماده سازی یک نسخه آلفا از محصول و خدمت استارتاپ ها وجود دارد و هزینه آن هم کم است.
از دیگر راه های کم هزینه برای اعتبارسنجی ایده مشارکت تیم فنی در ساخت و فروش نسخه اولیه محصول است. می توان با افزایش تعداد بنیانگذارها از مهارت و تجربه آن ها استفاده کرد و مسیر اعتبارسنجی و ساخت نسخه اولیه را با هزینه کمتری پیمود.
نکته آخر، بازاریابی است. بازاریابی مرحله ای است که می تواند هر بودجه ای را ببلعد. به همین دلیل انتخاب استراتژی هایی در بازاریابی که بتواند با کمترین  هزینه اجرا شود، در اولویت است. به عبارت دیگر، باید در کارهایی در مرحله بازاریابی تمرکز کنید که امکان اجرای آن بدون هزینه و به طور رایگان توسط خود شما وجود داشته باشد. هم چنین  شرکایی را پیدا کنید که بتوانند محصول شما را بفروشند، آن هم براساس پرداخت بر مبنای تبدیل. این روش از پرداخت پول به دیگران برای تبلیغ سخت تر است اما گاهی تنها گزینه شماست. هم چنین، از آنجایی که هدف شما اعتبارسنجی ایده و جلب توجه اولیه است، هر شریک  و همکار کوچکی می تواند به یک مبلغ بزرگ برای شما تبدیل شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6750
اخبار مرتبط
نظرات شما