• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
تکنولوژی در حال توسعه؛

تاکسی‌های خودران؛ آینده حمل‌ونقل عمومی

روبوتاکسی یک سرویس حمل و نقل خودران است. این سرویس اکنون به صورت محدود در خیابان‌های سانفرانسیسکو فعالیت می‌کند...

کروز، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت جنرال موتورز، در حال توسعه این تکنولوژی است. هزینه‌ای که کروز برای این سرویس در ماه گذشته در نظر گرفت، کمتر از اوبر و لیفت بود.
به گفته مسافرانی که از این سرویس‌ها استفاده کرده اند، رانندگی خودروها بسیار قابل اطمینان است و برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده خطری ندارد. کروز قصد دارد خدمات خود را در طول روز هم در اختیار مردم قرار دهد. در حال حاضر این سرویس بین ساعت 10 شب تا 5:30 صبح قابل استفاده می‌باشد.
وایمو یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در تکنولوژی خودروهای خودران است. برخلاف کروز، وایمو مجاز به ارائه سرویس در تمام ساعات شبانه روز است.
این شرکت ها ممکن است هزینه‌های زیادی را صرف حذف هزینه رانندگان کم درآمد کنند. درحال حاضر این عملیات‌ها به دور از نیاز انسان است. اشلی نونز، محقق دانشکده حقوق هاروارد، به طور خاص به پرونده تجاری تاکسی های خودران نگاه کرده است، می گوید: « نگاه اقتصادی به این موضوع خیالی است
در طول یکسال اخیر، بیش از 100 میلیارد دلار در بحث رانندگی خودران هزینه شده است. این هزینه‌ها دستاورد اقتصادی هم به همراه نداشته است.
اما به نظر می‌رسد کروز و وایمو در این مسیر به کار خود ادامه می‌دهند و به تدریج پیشرفت می‌کنند. وایمو در حال توسعه حمل و نقل خودران در مسافت‌های طولانی است. کروز هم تحویل بدون راننده را دنبال می کند و در فونیکس در حال آزمایش آن است.
شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل از مزایای این خودرو‌ها به ایمن تر بودن آن اشاره می‌کنند ولی این موضوع هنوز برای مشتریان اثبات نشده است. با این حال، برای تحقق چنین مزایایی، این سرویس باید از نظر مالی پایدار شود.
نیک رید، مشاور رنزپورت میگوید: خدمات روبوتاکسی به عوامل پشتیبانی مشتری، اپراتورهای نظارت بر مکان خودروها، مهندسان برای عیب‌یابی مشکلات خاص خودروها نیاز دارد.
مگان پریچارد، معاون کروز می گوید: کروز روی یک وسیله نقلیه جدید به نام اوریجین سرمایه‌گذاری کرده است.
این وسیله نقلیه، یک خودروی خودران بدون فرمان یا فضایی برای راننده است و با گنجایش شش سرنشین، به زودی تولید خواهد شد. کروز انتظار دارد اواخر امسال در ایالات متحده برای جابه‌جایی مورد استفاده قرار گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6830
اخبار مرتبط
نظرات شما