• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
جدیدترین وعده برای افتتاح یک طرح صنعتی؛

بهره برداری از تیتانیوم کهنوج در بهمن 1402

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز کارخانه تیتانیوم کهنوج باید تامین شود، ابراز امیدواری کرد این مجتمع تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد...

استاندار کرمان به همراه نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس، مدیرکل صمت جنوب و جمعی از مسئولان از کارخانه تیتانیوم کهنوج بازدید کرد.
محمدمهدی فداکار در حاشیه این بازدید گفت: آموزش نیروها را باید جدی گرفت و در این راستا با راه‌اندازی دو مرکز فنی و حرفه‌ای در جیرفت و کهنوج این امر محقق می‌شود.
استاندار کرمان افزود: خروج کنسانتره از استان نباید اتفاق بیفتد، این کار ظلم به مردم جنوب است چرا که باید به ارزش افزوده توجه شود‌.
فداکار، توجه به صنایع جانبی را یک ضرورت دانست و افزود: به عنوان نمونه تهیه لباس کار کارگران را می‌توان به زنان سرپرست خانوار در کهنوج واگذار کرد.
منصور شکراللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجتمع تیتانیوم دارای ظرفیت بالایی است که می‌تواند موجب تحول در منطقه شود.
وی افزود: ارزش افزوده کنسانتره برای ما مهم است و نباید صرفا به تولید آن اکتفا کرد.
شکراللهی ضمن درخواست جهت تامین بخشی از اعتبار این معدن، بیان داشت: در آینده تحولات خوبی به واسطه بهره‌برداری معدن تیتانیوم اتفاق می‌افتد و رونق منطقه را رقم خواهد زد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،مسلم مروجی مدیرکل صمت جنوب کرمان نیز گفت: همه ماشین‌آلات در محل سایت منتقل شده‌اند و تاکنون پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان داشت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار نفر غیر‌مستقیم در حال فعالیت و اشتغال هستند.
مروجی خاطرنشان کرد: ظرفیت پروژه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره است که امیدواریم در سال آینده برق پروژه نیز حل می‌شودوی تصریح کرد: دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مرتبط با معدن در کهنوج و جیرفت راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل صمت جنوب کرمان اظهار داشت: نیروی فنی متخصص یکی از مهمترین چالش‌ها در معادن جنوب استان است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6911
اخبار مرتبط
نظرات شما