• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
آنها در نااطمینانی آرامش پیدا می‌کنند؛

کارآفرینانِ امروز در این ۴ ویژگی متفاوتند

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داشتن کسب و کار شخصی چگونه خواهد بود؟ این جرقه کنجکاوی در بین حرفه‌ای‌ها رایج است، اما چنین جرقه‌هایی به ندرت به تلاش‌های ملموس‌تر تبدیل می‌شوند...

همه کسانی که رویای اداره شرکت خود را دارند لزوما به عنوان یک کارآفرین نمی‌توانند آن را اداره کنند. کارآفرینان نوع خاصی از افراد هستند. تبدیل یک ایده به یک کسب و کار قوی نیاز به انرژی، خلاقیت، جاه‌طلبی و تمرکز فوق العاده دارد. کارآفرینان دنیا را متفاوت می‌بینند. روش‌های متمایز تفکر آنها، چشم‌انداز کسب و کار مدرن را شکل می‌دهد و برای پیشبرد رشد و پیشرفت اقتصادی ضروری است.
نشریه فوربس ویژگی‌هایی را که موفق‌ترین کارآفرینان امروزی را از سایر افراد حرفه‌ای‌ دنیای کسب‌وکار متمایز می‌کنند، بر شمرده است:
آنها مایلند هنجارهای تعیین شده را به هم بزنند.
بیشتر کارآفرینان کار را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نمی‌دانند. آنها آن را فرصتی برای به چالش کشیدن وضعیت موجود و ایجاد راه حل‌های نوآورانه برای مشکلات موجود می‌دانند. برهم زدن وضعیت موجود می‌تواند به اشکال مختلفی رخ دهد، از معرفی فناوری جدید تا ایجاد صنایع کاملاً جدید تا ایجاد چالش‌ در برابر باورها و شیوه‌های قدیمی.
به عنوان مثال، اختراع اینترنت را در نظر بگیرید. اینترنت برای همیشه نحوه برقراری ارتباط، تجارت و دسترسی به اطلاعات را تغییر داده است. شرکت‌هایی مانند آمازون، ایی بی و گوگل از این فرصت‌ها برای تبدیل شدن به رهبران صنعت و نام‌های معروف استفاده کرده‌اند.
به عنوان مثالی دیگر، افراد با به اشتراک گذاشتن خودروها و خانه‌های خود با دیگران در ازای دریافت هزینه، اقتصاد اشتراکی را متحول کردند که به صنعت سنتی تاکسی و هتلداری ضربه زد اما فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرد.
ما همچنین می‌توانیم به شرکت‌های کارآفرینی مانند پاتاگونیا و واربی پارکر نگاه کنیم، که با ایجاد محصولات پایدار و مسئولیت‌پذیر اجتماعی و نشان دادن اینکه کسب‌وکارهای موفق می‌توانند مسئولیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی را در اولویت قرار دهند، مدل سنتی مصرف‌گرایی را به چالش کشیدند.
فهرست این کسب‌وکارها ادامه دارد. بدون رویاپردازانی که چنین هنجارهایی را به چالش بکشند، پیشرفت و نوآوری دچار رکود می‌شود و جامعه از تغییرات مثبت قابل توجهی که به شدت مورد نیاز است محروم می‌شود.
آنها در نااطمینانی آرامش پیدا می‌کنند.
کارآفرینی همیشه زمینه‌ای برای عدم قطعیت بوده است، چون در این سفر هیچ نتیجه تضمین‌شده یا قوانین ثابتی برای پیروی وجود ندارد. یک کارآفرین، باید بتواند و بخواهد در غیرقابل پیش‌بینی بودن دنیای تجارت، آرامش پیدا کند.
عدم اطمینان انگیزه ای است که کارآفرینان برای خلاقیت و سازگاری بیشتر از آن استفاده می‌کنند، بر خلاف بسیاری دیگر که از نااطمینانی دوری می‌کنند. راه‌اندازی یک کسب و کار ذاتاً مخاطره آمیز است و کارآفرینان برای موفقیت باید مایل به انجام ریسک‌های حساب شده باشند. آنها باید با احتمال شکست راحت باشند و مایل به انطباق و انعطاف در زمانی باشند که رویدادها طبق برنامه پیش نمی‌روند. چنین نیازهایی مستلزم آن است که کارآفرینان تحمل بالایی در برابر ابهام و توانایی تصمیم‌گیری با اطلاعات ناقص داشته باشند. آنها از ورود به فضای ناشناخته‌ها منصرف نمی‌شوند و همیشه به دنبال فرصت‌ها و راه حل‌های جدید برای مشکلات هستند.
چنین ویژگی‌هایی به این معنا نیست که کارآفرینان باید به تنهایی این کار را انجام دهند. آنها به منابع و اطلاعات بیشتری نسبت به قبل دسترسی دارند. حالا با ظهور اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، آنها می‌توانند با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنند و به دانش و تخصص فراوانی برای کمک به سرمایه‌گذاری خود دسترسی داشته باشند.
آنها انعطاف‌پذیر هستند.
گفتن اینکه کارآفرینی چالش‌برانگیز است، دست کم گرفتن آن است. کارآفرینی واقعا یکی از سخت‌ترین تلاش‌ها است. در این راه صبر، اعتماد به نفس و زیرکی شما مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و لحظاتی خواهید داشت که به شایستگی خود شک می‌کنید. کارآفرینان با سختی‌های روزانه، از محدودیت‌های مالی گرفته تا بازارهای با تغییر سریع و بحران‌های جهانی مواجه هستند. در نتیجه، کارآفرینان امروزی باید انعطاف پذیرتر از همیشه باشند.
تاب آوری توانایی عقب نشینی از شکست‌ها، استقامت در مواجهه با ناملایمات و حفظ نگرش مثبت با وجود موانع است. چه چیزی کارآفرینان را انعطاف‌پذیرتر می‌کند؟ من معتقدم این به این دلیل است که آنها حس هدفمندی و اشتیاق زیادی به کار خود دارند. حس هدفمندی به آنها کمک می‌کند بدون توجه به موانع پیش روی خود، با انگیزه و متمرکز بمانند. بهترین کارآفرینان افرادی بسیار سازگار هستند، که این ویژگی به آنها کمک می‌کند استراتژی کسب و کار خود را در یک لحظه و در صورت لزوم تغییر دهند. و کارآفرینان عاقل یک شبکه حمایتی قوی را پرورش می‌دهند که شامل مربیان، هم‌رده‌ها و اعضای خانواده می‌شود تا هر زمان که نیاز باشد، حمایت عاطفی و تشویق می‌کنند تا بتوانند برای مدیریت فراز و نشیب‌های مالکیت کسب‌وکار مجهزتر شوند.
آنها ذهنیت رشد دارند.
کارآفرینان خوب بر این باورند که توانایی‌ها و هوش آنها در طول زمان قابل توسعه است. آنها در تفکر خود ثابت نیستند یا با مهارت فعلی خود محدود نمی‌شوند. در عوض، آنها دائماً به دنبال چالش‌ها و فرصت‌های جدید برای رشد هستند. این طرز فکر آنها را قادر می‌سازد تا خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند و با پشتکار برای بهبود شرکت خود تلاش کنند.
رکود می‌تواند به مثابه یک حکم اعدام برای یک کسب‌وکار باشد، به همین دلیل است که بهترین کارآفرینان دائماً به دنبال دانش و تجربیات جدید هستند. آنها آماده یادگیری از دیگران هستند و مایل به سرمایه‌گذاری در آموزش و توسعه خود هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که آنها برای رهبری تیم‌هایشان و تصمیم‌گیری آگاهانه مجهزتر شوند. آنها به نوبه خود تیم هایی را به همان اندازه پرشور و با انگیزه ایجاد می‌کنند. کارآفرینان کارکنان خود را تشویق می‌کنند تا ریسک کنند و مرزها را کنار بگذارند و فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر را تقویت کنند. چنین فرهنگ هایی باعث پیشبرد نوآوری و پیشرفت می‌شود.
در نهایت به یاد داشته باشید تقلید از کارهایی که کارآفرینان بزرگ انجام می‌دهند، به این معنا نیست که شما صاحب یک کسب‌وکار موفق خواهید شد. بلکه دستیابی به موفقیت در کسب وکار مستلزم آن است که ذهنیت و رویکرد منحصر به فرد خود را ایجاد کنید و توسعه دهید.

منبع: فوربس
نویسنده: لارن اروین سوستاک، مدیرعامل و رییس هیات مدیره Business Processes Redefined با ۳۰ سال تجربه در زمینه کارآفرینی
مترجم: شادی آذری حمیدیان
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7152
اخبار مرتبط
نظرات شما