• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
مهمترین تهدید شرکت‌های فناوری؛

اکوسیستم نوآوری زیرتیغ مهاجرت

کارشناسان در یک پنل تخصصی در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس، در خصوص مهمترین تهدید شرکت‌های فناوری در سال جدید به مساله نگاه حاکمیت به اقتصاد الکترونیک و همچنین مهاجرت افراد متخصص اشاره کردند و نسبت به تبعات این موضوع هشدار دادند...

کارشناسان حوزه فناوری در سومین روز از اینوتکس 2023، موضوعات مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار دارند که مساله مهاجرت نیروهای متخصص، چالش‌هایی که شرکت‌های حوزه فناوری در سالجاری، اقتصاد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی ایران و نقش مدیران مالی در اکوسیستم استارتاپی ازجمله آنها بود.
کارشناسان یک پنل تخصصی در خصوص مهمترین تهدید شرکت‌های فناوری در سال جدید به مساله نگاه حاکمیت به اقتصاد الکترونیک و اقتصاد آنلاین اشاره شد و نسبت به سیاست کنترل‌گری دولت انتقاد شد.
کارشناسان همچنین مهاجرت افراد متخصص را به عنوان پدیده بحرانی برای کسب و کارها عنوان کردند نسبت به تبعات این موضوع هشدار دادند.
همچنین در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس، سورنا ستاری، معاون سابق علمی و فناوری رئیس‌جمهور در یک مصاحبه با رضا غیابی، دبیر محتوایی اینوتکس ۲۰۲۳ حضور پیدا کرد.
ستاری ابتدا پارک فناوری پردیس را خانه خود عنوان کرد و از حضور میان فعالین حوزه نوآوری و فناوری ابراز خرسندی کرد.
ستاری اعتقاد داشت ثمره‌ حضور طولانی مدت خود و تلاش‌هایش قانون جهش تولید دانش‌بنیان است و تنها انگیزه او در یکسال آخر معاونتش به ثمر رساندم این قانون بوده‌است.
معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد امروز تمام اقتصاد دانش‌بنیان در یک جبهه و در مقابل اقتصاد سنتی مبارزه می‌کند. زیرا بخش خصوصی سنتی هم دست کمی از دولتی‌ها ندارد.
سورنا ستاری در طول مصاحبه خود چندین‌بار تاکید کرد که دولت تنها باید به عنوان توسعه دهنده زیرساخت‌ها در این دست فعالیت‌ها شرکت کند و برای پیشرفت، تنها با حضور عظیم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حاصل می‌شود.
یکی از نکات دیگری که ستاری به آن اشاره زیادی کرد، تعارض قوانین موجود با فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری بود. به عنوان مثال او عنوان کرد که با قوانین موجود فین‌تک مصداق بارز پولشویی به حساب می‌آید!
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7293
اخبار مرتبط
نظرات شما