ممکن است برایتان دشوار باشد که به کارمندان خود در مورد یک تصمیم سخت که بر آنها تأثیر منفی میگذارد خبر دهید...
این چه تصمیم برای لغو یک پروژه باشد یا اخراج یکی از افراد تیم، نشریه هاروارد بیزنس ریویو به شما کمک کرده است تا با نحوه ارائه خبر سخت به روشی صادقانه، محترمانه و دلسوزانه آشنا شوید. نخست، خبر بد را استتار نکنید. هنگامی که میخواهید خبر سختی را اعلام کنید، آن خبر را به وضوح و در راس پیام خود بیان کنید. پوشاندن یا تعدیل آن فقط تجربه را برای تیم شما دشوارتر میکند. در مرحله بعد، پس از ارائه خبر، مکث کنید. به تیم خود یک لحظه فرصت دهید تا آنچه را که به آنها گفتید هضم کنند و برای پر کردن سکوت یا اجتناب از تماس چشمی دست و پا نزنید. سپس، مسئولیت را بر عهده بگیرید. میتوانید چیزی شبیه این بگویید: «میدانم که این تصمیم مستلزم پذیرفتن چیزهای زیادی است و برای بسیاری شوکهکننده است. من چند دقیقه وقت میگذارم تا توضیح دهم که چگونه به این تصمیم رسیدیم. من انتظار ندارم که شما با نتیجهگیری ما موافق باشید. اما توضیحی در مورد اینکه چگونه به اینجا رسیدیم را مدیون شما هستم.» در نهایت، برای نشان دادن همدلی، تایید تاثیر تصمیمتان و احساساتی که ممکن است افراد تجربه کنند، وقت بگذارید. بحث را با یک دعوت برای گفتگو و حمایت، ببندید. منبع: HBR نویسنده: جوزف گرنی مترجم: شادی آذری حمیدیان