• چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 01 May 2024

  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 01 May 2024
ارایه توانمندی ۷۰ شرکت فناور؛

گشایش نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد رفسنجان

رییس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: ۱۳۵ واحد فناور در پنج مرکز رشد رفسنجان مستقر هستند که از این تعداد دستاوردهای ۷۰ شرکت فناور در نمایشگاهی در این دانشگاه در معرض دید عموم قرار دارد.

رضا رنجبر کریمی در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر رفسنجان که با حضور مرتضی فرخی  معاون‌ حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: نخستین مرکز رشد در رفسنجان در سال ۹۱ راه اندازی شد و در حال حاضر  ۱۳۵ واحد فناوری در پنج مرکز رشداین شهرستان فعالند که ۷۵ شرکت مربوط به دانشگاه ولیعصر و مابقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پژوهشکده پسته کشور، دانشگاه پیام نور و دیگر موسسات علمی شهرستان متمرکز هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت های فناوری در رفسنجان کمبود فضای کارگاهی است اظهار داشت: نیازمند راه اندازی سوله‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر مربعی هستیم که کمک بزرگی در ارتقای شرکت‌ها می‌کند.
رنجبرکریمی از دیگر مشکلات این شرکت ها نقدینگی عنوان کرد و افزود: این شرکت‌ها به مرحله‌ای رسیدند که باید وارد تولید انبوه شوند اما تسهیلات بانکی شرایط خیلی سختی دارند که موجب کاهش  انگیزه‌ در افراد و نخبگان و اساتید شده است.
وی همچنین‌ بیان کرد: با وجود فقط یک پارک علم و فناوری در استان کرمان، اما نیاز شدید این مهم احساس می شود که تعدادی دیگر ایجاد شود و  در رفسنجان با توجه به روند رو به رشد حوزه علم و دانش ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند در ارتقا شرکت های فناور و نیز تولید، تجاری سازی و صادرات کمک کننده باشد.
محمدرضا جندقی مدیر امور کسب و کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز اظهار داشت: در  این نمایشگاه شرکت ملی صنایع مس ایران غرفه‌ای در اختیار دارد که شامل دستاوردهای ۲۰ واحد فناور هستند.
وی افزود: مرکز نوآوری شهید ستاری زیرمجموعه شرکت‌ مس است که رسالتش تقویت و رشد دادن استارت‌آپ‌ها در راستای شتاب دهی است.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4855
اخبار مرتبط
نظرات شما