• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
سه ویژگی کارآفرینان موفق از نگاه فوربس؛

توشه‌راه سفر کارآفرینی چیست؟

وقتی صحبت از سفر کارآفرینی می‌شود، یادگیری، مسیر موفقیت است. این یادگیری معمولاً از شکست ناشی می‌شود. هیچ کارآفرینی دوست ندارد شکست بخورد، اما واقعیت این است که اکثر آنها شکست می‌خورند.

آمارها حاکی از آن است که زمین خوردن و شکست در مسیر موفقیت یک کسب‌وکار، امری بسیار رایج است. در نظر بگیرید که داده‌های جمع‌آوری شده از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که تقریباً ۶۸٪ از شرکت‌های جدید حداقل دو سال زنده مانده‌اند و پس از پنج سال نرخ بقای کسب و کار جدید به کمتر از ۵۰٪ کاهش یافته است.
در حالی که ممکن است شکست‌ها در سفر کارآفرینی بدیهی باشد، اما شکست کشنده نیست. کارآفرینان موفق از اشتباهات خود درس می‌گیرند و این آموخته‌ها را برای دستیابی به رویاهای خود به کار می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین چیزهایی که این کارآفرینان از شکست در کسب‌وکار می‌آموزند، عبارتند از اینکه چگونه انعطاف‌پذیر و نترس باشندو قابلیت انطباق داشته باشند.
انعطاف‌پذیری
شکست به کارآفرینان، ظرفیت بازیابی سریع از مشکلات را می‌آموزد که در واقع عمان تعریف تاب‌آوری است. با هر شکست، کارآفرینان می‌توانند سرسختی و پشتکار را بیاموزند (به توماس ادیسون و شکست‌های متعددش فکر کنید)، این ها دو ویژگی کلیدی انعطاف پذیری‌اند که برای عبور از گام‌های اشتباه و مبارزه با میل به ترک کار بسیار مهم هستند. تحقیقات نشان می دهد که انعطاف‌پذیری چقدر برای موفقیت یک کسب و کار مهم است. مطالعه‌ای که توسط محققان مدرسه کسب‌وکار اسمیت در دانشگاه کوئینز انجام شد، کارآفرینانی را که برای نخستین بار در طول دو سال در حال توسعه، راه‌اندازی و بنیانگذاری شرکت‌های جدید بودند، مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که کارآفرینان انعطاف‌پذیر به شکست‌های کسب‌وکار به عنوان معماهایی نگاه می‌کنند که کاملاً قادر به حل آن هستند. محققان خاطرنشان کردند که کارآفرینانی که این طرز فکر «ارزیابی چالش» را داشتند «باانگیزه‌تر بودند و قادر به شناسایی راه‌هایی برای بهبود فرآیندها و نتایج کسب‌وکار و تنظیم آن‌ها بودند».
نترس بودن
شروع یک سفر کارآفرینی، یک اقدام مخاطره‌آمیز و پر از عدم قطعیت است که اغلب ترس از شکست و طرد شدن را افزایش می‌دهد. این ترس‌ها می‌توانند کارآفرینان مشتاق را از رویارویی با ریسک و پیگیری رویاهای خود باز دارند.
کارآفرینانی که شکست خورده‌اند، از نزدیک یاد می‌گیرند که وینستون چرچیل چه می‌گوید: «موفقیت، نهایی نیست. شکست، کشنده نیست بلکه این شجاعت ادامه دادن است که مهم است.» با این دیدگاه، کارآفرینان دیگر اجازه نمی‌دهند ترس آنها را در مسیرشان متوقف کند. درعوض، آنها شکست را فرصتی برای درس گرفتن از اشتباهات می‌دانند و از آنچه از شکست در کسب و کار آموخته‌اند استفاده می‌کنند تا به رغم ترسشان به جلو حرکت کنند.
تطبیق پذیری
شکست همچنین درس سازگاری و انطباق است. وقتی یک ایده یا رویکرد با شکست مواجه می‌شود، کارآفرینان باید بتوانند با شرایط جدید سازگار شوند و مایل به آزمایش و سنجش ایده‌های جدید باشند. پذیرفتن تغییر، چابک ماندن و چرخش، بخشی از سازگاری است که به کارآفرینان کمک می‌کند بر موانع غلبه کنند، یاد بگیرند و نوآوری کنند. هنگامی که صنایع، بازارها و ترجیحات مشتری تغییر می‌کنند،‌این سازگاری همچنین به کارآفرینان کمک می‌کند تا در موقعیت‌های جدید پیمایش کنند و مشکل را حل نمایند تا ایده‌ای را عملی کنند یا ایده جدیدی ارائه کنند.
منبع: فوربس
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5171
اخبار مرتبط
نظرات شما