• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی کرمان:

۳۲۰۰ مجوز راه‌اندازی واحد صنفی در کرمان صادر شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان از صدور سه هزار و ۲۷۲ مجوز راه اندازی واحد صنفی در چهارماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

سرهنگ احمد شمس الدینی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۹۱ مجوز راه اندازی واحد صنفی در کرمان صادر شده است، افزود: در  چهارماهه نخست امسال سه هزار و ۲۷۲ مورد مجوز صدور به ثبت رسیده که بیشتر تقاضای افراد برای صدور مجوز، تقاضا برای مشاور املاک ،مواد غذایی، خرازی و آریشگاه زنانه و مردانه بوده است.
وی  با اشاره به اینکه هر ساله شاهد افزایش پروانه کسب از سوی متقاضیان بوده ایم ، اظهار داشت:  اما از نیمه دوم سال ۹۹ به واسطه کرونا و رکود اقتصادی شاهد افزایش ابطال پروانه صنفی از سوی متصدیان هستیم.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: برابر ضوابط انتظامی، نصب پروانه کسب باید توسط متصدی واحد صنفی در معرض دید مشتریان قرار گیرد که این اقدام می تواند به عنوان یک مطالبه عمومی توسط مشتریان درخواست شود.
شمس الدینی رعایت شنوعات اسلامی در واحدهای صنفی توسط متصدیان،شاغلان و مراجعان  را الزامی دانست و گفت: متصدیان واحدهای صنفی از پذیرفتن مراجعان احتمالی که قصد امانت گذاری وسایل شخصی از جمله کیف و چمدان را در مغازه آنها دارند، خودداری کنند زیرا ممکن است این امر تبعاتی برای متصدیان واحد های صنفی به همراه داشته باشد.
وی همچنین نگهداری حیوانات وحشی و استفاده از علائم شیطان پرستی را در واحد های صنفی برابر ضوابط انتظامی ممنوع اعلام و تاکید کرد: فعالان عرصه کسب و کارهای اینترنتی بایستی تمامی ضوابط و قوانین صنفی که در فضای حقیقی توسط متصدیان این واحدها رعایت می شود را در فضای مجازی نیز رعایت کنند.
وی گفت: همچنین تبلیغات در فضای مجازی برای واحدهای صنفی بایستی با هماهنگی کانون های آگاهی تبلیغات صورت پذیرد و از هرگونه تبلیغات بصورت سلیقه ای خودداری شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3815
اخبار مرتبط
نظرات شما