• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
معاون بازرسی سازمان صمت کرمان خبر داد

تشکیل ۱۶۸ میلیارد تومان پرونده تخلف اصناف

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: ارزش پرونده‌های تخلفات اقتصادی این استان بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان از این مقدار مربوط به واحدهای صنفی بوده است...

محسن میرزایی افزود: سازمان صمت کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۶ مورد عملیات بازرسی انجام داده که از این میزان ۶ هزار و ۱۶۹ مورد مربوط به تخلفات واحدهای صنفی است.
وی اظهار داشت: عمده تخلفات اصناف طی سال جاری گرانفروشی و بعد از آن درج نکردن قیمت، نداشتن فاکتور خرید، ارائه نکردن صورت حساب و کم فروشی و تقلب ذکر شده است.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به گزارشات مردمی از تخلف واحدهای صنفی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۲ هزار و ۲۵۹ فقره شکایت مردمی از تخلفات اصناف در کرمان ثبت شده که یکهزار و ۱۰۲ مورد گزارش کتبی و حضوری و ۱۱ هزار و ۱۵۷ گزارش تلفنی بوده است.
وی با اشاره به نتیجه شکایات حضوری و سامانه ۱۲۴ سازمان صمت استان کرمان گفت: تعدادی از این شکایات برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده و تعدادی نیز در سازمان صمت متخلف شناخته شده و یا سازش کرده اند.
کشف ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق و ارز
میرزایی ابراز داشت: همچنین ۱۲۰ پرونده مربوط به کشف کالای قاچاق و ارز در کرمان تشکیل شده که این پرونده ها نیز ارزشی معادل ۱۱ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان دارند.
وی افزود: بیشتر کالاهای قاچاق با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی کشف شده که این کالاها شامل پوشاک، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، انواع دخانیات و دستگاه های استخراج رمز ارز بوده است که برای عمده این تخلفات در قالب گشت مشترک تشکیل پرونده و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
تشدید نظارت بر بازار طی ایام نوروز
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در عین حال با بیان اینکه نظارت بر بازار کرمان طی ایام نوروز تشدید شده است گفت: طرح نظارتی ما طی این ایام از روز ۱۵ اسفندماه آغاز شده و هرساله تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد اما امسال به علت پیوند نوروز با ماه مبارک رمضان این طرح تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
میرزایی تاکید کرد: تمرکز نظارت ها طی این ایام بیشتر بر اقلام و مایحتاج مرتبط با شب عید مردم استان کرمان همچون خرید پوشاک، خدمات و کیف و کفش و سایر موارد بوده است.
وی با بیان اینکه نظارت ما بیشتر بر کالاهایی است که در قانون انتزاع نمی گنجد، اظهار داشت: کالاهای اساسی براساس قانون انتزاع به جهاد کشاورزی سپرده شده و نظارت و بازرسی تمامی محصولات کشاورزی از جمله مرغ، تخم مرغ، برنج، گندم، آرد، نان و صنایع تبدیلی، گوشت قرمز و سفید و میوه طبق این قانون برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است.
به گزارش ایرنا، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ۵۹ بازرس دارد که ۲۳ نفر از آنان به صورت کارشناس و بازرس در مرکز استان و مابقی در ادارات شهرستان ها مشغول به فعالیت هستند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6865
اخبار مرتبط
نظرات شما