• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
دومین مرکز نوآوری دانشگاه شهید باهنر کرمان گشایش یافت؛

حرکت به سمت دانشگاه فن‌آور

مرکز رشد و نوآوری افضلی پور به عنوان دومین مرکز نوآوری دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور دکتر محمدعلی طاهر رییس دانشگاه،افتتاح شد.

دکتر طاهر رئیس دانشگاه در مراسم افتتاح این مرکز، بیان کرد: دومین مرکز رشد و نوآوری دانشگاه شهید باهنر کرمان واقع در پردیس دانشکده فنی و مهندسی به نام «مرکز نوآوری افضلی پور» با هدف ارتباط بیشتر با دانشجویان، توانمندسازی و پرورش قوه خلاقیت آنها از طریق آموزش مهارت‌های معمول و نیز ارتباط بیشتر با صنایع استان کرمان، حل مشکلات نوآورانه و فناورانه آنها راه‌اندازی شده است.
وی تاکید کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان مکان بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه و بهترین پاسخگو به نیازهای جامعه است و برای این امر لازم است بستر مناسب کارآفرینی، رشد و توسعه، ایجاد اشتغال فراهم نماییم.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال حرکت به سمت دانشگاه فناوراست و باعث افتخار است برای این دانشگاه که مراکز رشد و نوآوری را فارغ التحصیلان همین دانشگاه اداره کنند.
دکتر طاهر گفت: امیدواریم فارغ التحصیلان بتوانند از ایده‌هایشان استفاده کنند زیرا بخش زیادی از فارغ‌ا‌لتحصیلان به صورت کارآفرین وارد بازار کار می‌شوند، از فارغ‌التحصیل دانشگاه انتظار می‌رود که هم برای خود و افراد دیگر جامعه شغل ایجاد کند، زمانیکه دانش آموختگان دانشگاه‌ها بتوانند نقش خود را در عرصه تولید و صنعت ایفا کنند، شاهد اشتغال و رشد اقتصادی جامعه خواهیم بود. الحمدالله با توجه به مراکز نوآوری و رشدی که در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است دانشگاه‌ها به این سمت پیش می‌رود.
دکتر یاسمن اسدی رئیس مرکز نوآوری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اولین مرکز نوآوری دانشگاهی با هدف پرورش خلاقیت دانشجویان و ایجاد مهارت‌هایی چون ریسک‌پذیری، بازاریابی و ...، ایجاد زمینه آشنایی تیم های فناور با سرمایه گذاران و برگزاری رویدادهای استارت آپی با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 1398 در خیابان شهدای کرمان تاسیس شد.
وی افزود: با توجه به اینکه نزدیکی مراکز نوآوری به مراکز دانشگاهی و صنعتی بسیار با اهمیت است. دانشگاه شهید باهنر کرمان بر آن شد تا به منظور افزایش بهره‌وری مرکز نوآوری، در بهترین نقطه شهر کرمان که به کلیه مراکز علمی و تحقیقاتی شهر دسترسی راحت دارد، مرکز نوآوری دیگری را راه‌اندازی نماید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،دکتر اسدی خاطر نشان کرد: این مرکز نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است و امروز شاهد مراسم افتتاحیه این مرکز نوآوری هستیم. بدین‌منظور با مراکز نوآوری اتاق بازرگانی کرمان و همچنین صنعت مس سرچشمه همکاری‌های چند جانبه‌ای آغاز شده است و قراردادی را جهت ایجاد مرکز نوآوری تحول دیجیتال مشترک با اتاق بازرگانی کرمان منعقد شده است. امید است که با الطاف الهی بتوان با راه‌اندازی این مرکز، گامی در جهت رشد هرچه بیشتر نوآوری و فناوری استان و کشور برداشته شود.
گفتنی است، در این آیین که با حضور هیات رئیسه دانشگاه، جمعی از استادان دانشگاه، رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان و رئیس مرکز مطالعات اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، شرکت‌ها و واحدهای فناور دانشگاه نیز حضور داشتند و محصولات نوآورانه و فناورانه خود را به نمایش گذاشتند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4012
اخبار مرتبط
نظرات شما