• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
به میزبانی پارک علم و فناوری استان؛

نمایشگاه پژوهش و فناوری استان کرمان افتتاح شد

افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمان در بازار موبایل ایران به میزبانی پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

حسین محبی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: هدف همه همکاران ما حمایت از تولیدکنندگان و فناوران است. در پارک علم و فناوری تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۶۰ عدد است که با توجه به تعداد دانشگاه های استان این تعداد باید افزایش یابد.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری استان کرمان افزود: در استان کرمان توانایی های بسیاری وجود دارد که سبب خودکفا شدن این استان می شود. وظیفه ما نیز حمایت از این توانایی‌ها و فناوران است. از شرکت‌هایی که تولیدات بسیار خوبی در سطح کشور دارند توقع داریم تولیدات خود را به روز کنند و با دانش روز جلو برویم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد شهرک علم و فناوری ماهان آماده شده و در تلاشیم تا امکانات آن آماده شده و تمامی شرکت‌ها به این مکان منتقل شوند؛ البته مسئله‌ای اخیرا مبنی بر متوقف کردن این امر از طرف وزارتخانه پیش آمد که چون نزدیک به ۱۶ شرکت تمامی روال قانونی را طی کردند در تلاشیم مشکلات‌شان را برطرف کنیم.
در ادامه این مراسم حسین مهرابی، بیان کرد: وقتی بحث پژوهش و نوآوری به میان می‌آید چند نکته حائز اهمیت است؛ در کشور ما یک حلقه گمشده وجود دارد که آن حمایت از کسب و کارهای کوچک است.
معاون اقتصادی استانداری کرمان افزود: در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد رشد اقتصادی ناشی از بهره‌وری و ۲۰ درصد ناشی از منابع بیشتر است اما در کشورهای جهان سوم این موضوع برعکس است. رشد بهره‌وری چیزی جز رشد دانش نیست.
وی با اشاره به اینکه دانش سه مرحله تولید، توزیع و مصرف دارد، گفت: ما در مرحله تولید به خوبی عمل می‌کنیم اما در مرحله مصرف عملکرد خوبی نداریم؛ همچنین مشکل دیگر کشورهای جهان سوم این است که به ایده‌ها اهمیت نداده و اهل تفکر بسیار نیستند بنابراین اگر پارک علم و فناوری بتواند در زمینه تبدیل ایده‌ها به کار فعالیت داشته باشد به نتایج خوبی می‌رسیم.
سپس حسین نظام آبادی پور، بیان کرد: فضایی که امروز اینجا ایجاد شده است با دورهمی تمامی اعضای دانشگاه‌ها در گذشته نبوده و بسیار تلاش شده تا همه این افراد با یکدیگر همدل و همراه باشند تا بتوان خدمت مناسبی به مردم ارائه کرد.
به گزارش ایسنا،معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه باهنر کرمان، افزود: ساماندهی محیط کسب‌وکار بر عهده دولت است که در این مورد کمی غفلت شده است؛ یک مرکز نوآوری هم در استان افتتاح شده که متعلق به پارک بوده و ظرفیتی است که در استان می‌توان از آن به نفع دانشجویان استفاده کرد.
شایان ذکر است علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری می‌توانند از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آذرماه به بازار موبایل ایران، واقع در بلوار جمهوری کرمان، طبقه چهارم مراجعه نمایند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4036
اخبار مرتبط
نظرات شما