• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود؛

گردهمایی معماران استان کرمان

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری استان کرمان گفت: گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه جاری در ساعت ۱۷ و در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود...

نیما جهان بین در نشست خبری به مناسبت گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان گفت: کلید تاسیس مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری از ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ زده شد.
او اظهار کرد: گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان در روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در ساعت ۱۷ و در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می شود.
جهان بین معرفی انجمن به معماران استان و عضویت حداکثری معماران در این انجمن را از اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد و عنوان کرد: در این آئین از پیشکسوتان معاصر موثر در معماری استان کرمان، تجلیل خواهد شد.
او ادامه داد: در حاشیه این گردهمایی آثار معماران استان کرمان که دارای جوایز ملی یا بین المللی یا آثار آنها در نشریات معتبر چاپ شده، در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
جهان بین با اشاره به سابقه دیرپای تاریخی در حوزه معماری و شهری کرمان اظهار کرد: مقطع معماری پس از اسلام با آثار فاخری در شهر کرمان را فقط در یک بخش این شهر می توان مشاهده کرد و آثار معماری بسیار ارزشمندی نیز در دوران پس از اسلام در این خطه وجود دارد.
او تاکید کرد: با وجود ظرفیت های دانشگاهی و ... این خطه اما متاسفانه شهر کرمان جایگاه در خور شان خود در حوزه معماری و شهرسازی در کشور ندارد.
به گزارش ایسنا، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری استان کرمان از تفکرات این انجمن سخن به میان آورد و عنوان کرد: اگر مطالبات و خواسته ها نهادینه شده و بتوان ریشه قوی تری درون شهر در قالب تخصصی داشت، می توانیم شاهد اثرات خوبی در شهر باشیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7464
اخبار مرتبط
نظرات شما